رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از برگزیده شدن باشگاه ستارگان این شهرستان در بخش «تسهیل‌گران» سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور خبر داد.

نیشابور برگزیدۀ جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور شد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، غلامحسین علی‌پور گفت: در سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی یک هزار و 746  شهر و روستا با 15 هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان و 200 هزار عضو در سراسر کشور رقابت کردند که این رقابت در بخش‌های «باشگاه برگزیده»، «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین نامه به نویسنده» و «بهترین کتاب به انتخاب کودکان و نوجوان‌ها» برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان و همچنین تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و  آشنایی بچه‌ها با محیط‌های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی همچنین گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی از دیگر اهداف فعالیت‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌های سرگرم‌کننده میان کودکان و نوجوانان و کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای، مسجدی و ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و نیز کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

علی‌پور تصریح کرد: مدرسه شهیدگلشنی با نام باشگاه ستارگان به سرپرستی زهرا نعیمی‌نژاد از شهرستان نیشابور توانست به عنوان نماینده خراسان رضوی در بخش «تسهیل‌گران» سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی برگزیده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.