رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: وزیر اطلاعات باید پیگیر پرونده تحت عنوان جاسوسی در ساختار تصمیم‌گیری، مدیریتی و کارشناسی کشور شود.

جاسوسی در ساختار مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور احساس می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلسدر توضیح تذکر خود به وزیر اطلاعات، گفت: تذکری به وزیر اطلاعات مبنی بر تشکیل پرونده تحت عنوان جاسوسی در ساختار تصمیم‌گیری، مدیریتی و کارشناسی کشور  داده شد اما بر خی از رسانه‌ها عنوان کردند که این پرونده جاسوسی در حوزه وزارت اطلاعات است.

اشتباهاتی در حوزه تصمیم‌گیری کشور رخ داده که تنها از گروه‌های جاسوسی بر می‌آید

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در توضیح تذکر خود، افزود: متاسفانه در حوزه‌های تصمیم‌گیری، مدیریتی و کارشناسی کشور اشتباهاتی رخ داده که منجر به سوزاندن فرصت‌های کشور و هدر رفت منابع شده است، این اشتباهات تنها ار عهده یک گروه جاسوسی برمی‌آید.

وی با بیان اینکه از شروع کار نمایندگی پیگیر این نوع کم‌کاری‌ها بودم، افزود: در کشور کارهای اساسی چون احداث پالایشگاه، نیروگاه، پتروشیمی و تولیدات غیر قابل تحریم باید در کشور صورت می‌گرفت اما انحرافات سبب کارشکنی‌هایی در این حوزه شد به نوعی که برخی افراد به اسم محیط زیست، تسهیلات، فاینانس، ضمانت و درگیری با سرمایه گذاران وقت کشی کردند تا در نهایت مجدد کشور تحریم شد.

فلاحت پیشه یادآور شد: بانک‌های کشور با بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو هم انتقال ارز داخل کشور را صرف مصرف کالاهای لوکس مانند خرید خودرو و غیره کردند، در حالیکه بخشی از درآمد باید صرف تولیدات حساس می‌شد زیرا این اقدامات قطعا به وابستگی بسیاری از کشورها به صادرات ایران منجر می شد.

فاینانس درخواستی برای پتروشیمی و پالایشگاه های ایران به چین ارسال نشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: فاینانس درخواستی برای پتروشیمی و پالایشگاه های ایران به کشوری چون چین ارسال نشد اما فاینانس برخی کارخانجات فولاد به چین ارسال شد در حالی که فولاد در حال حاضر به لحاظ منابع آبی برای کشور ما زیان ده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در خصوص یارانه نیز قرار بود مردم توانایی ایجاد شغل پیدا کنند اما به نقدینگی انجامید، از این رو وزارت اطلاعات برای هر کدام از این موارد باید پرنده مشخص ایجاد کند و مواردی که در آنها اتلاف منابع مشخص است با فرضیه جاسوسی کارشناسی موضوعات را مورد پیگیری قرار دهد تا در آینده پیشگیری صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.