عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه هلند پناه و مأمن گروه تروریستی الحوازیه است، گفت: دولت هلند برای فرار از مسئولیت دو کارمند سفارت ایران را اخراج کرد، ایران بعد ازخویشتن داری فراوان به دلیل عدم همراهی دولت هلند، اقدام متقابل کرد.

هلند پناه و مأمن گروه تروریستی الحوازیه است

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اخراج دو کارمند سفارت ایران در هلند، گفت: وزارت خارجه هلند به بهانه اینکه کارمندان سفارت ایران در هلند، اقدامات خلاف امنیت این کشور مرتکب شدند، در راستای یک هماهنگی عملیاتی بین هلند، بلژیک و فرانسه و همزمان با تجمع منافقین در فرانسه این اتفاق رخ داد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت هلند و دانمارک برای فرار از مسئولیت خود که گروه تجزیه طلب الحوازیه را به صورت رسمی پناه دادند و عملیات تروریست را عهده می‌گیرند، دست به چنین اقدامی زد.

وی افزود: فرانسه مأمن منافقین شده  تاجایی که گروهک‌های دیگر تروریستی در این کشور و هلند به عنوان معارض تلقی می‌شوند، این گروهک‌ها وزارت خارجه و رسانه را هم در اختیار دارند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: فردی که عامل رسمی بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی سال ۶۰ به اسم کلاهی بود نیز در هلند به اسم مستعار پناه داده شد و در راستای مسائل مافیایی و اقتصادی کشته می شود، این اقدام رسوایی برای دولت هلند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: هرچند هلندی‌ها در اروپا به عنوان پرچم دار حقوق بشر معرفی شدند اما در عمل مأمن تروریست‌ها و تجزیه طلب علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، با این وجود دولت ایران و وزارت امور خارجه خویشتانداری کردند اما به دلیل عدم همکاری دولت هلند اقدام متقابل انجام دادیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما مشکلی نداریم اگر هلند سفیر خود را فرا هم فرا بخواند، البته دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از حقوق دان‌های بی‌طرف برخوردار است که در رسیدگی به پرونده‌های ایران تحت تاثیر این اتفاق و ارتباط دولت‌های دو کشور قرار نخواهند گرفت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.