سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از احداث ۲۹ بوستان جدید در مشهد خبر داد.

احداث ۲۹ بوستان جدید در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد گفت: در راستای سیاست‌های شهرداری و شورای شهر مشهد در توسعه فضای سبز سال آینده ۲۹ بوستان در مناطق مختلف شهر از جمله مناطق کم‌برخوردار احداث خواهد شد.
مهدی یعقوبی امروز در مراسم روز درختکاری که در بلوار آموزگار برگزار شد، اظهار کرد: شهروندان مشهدی از ابتدای سال جاری ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۵ روز سالم، ۴۵روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای همه گروه‌ها را تجربه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه «هفته درختکاری با مشارکت سمن‌ها و اقشار مختلف مردم بیش از ۹۰ برنامه در مناطق مختلف شهر مشهد از جمله کمربند سبز برگزار شده است»، اظهار کرد: طی این برنامه‌ها و در هفته درختکاری ۱۵ هکتار از اراضی مستعد از جمله کمربند جنوبی درختکاری انجام شده است. همچنین در هفته درختکاری ۲۳۵ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در ۳۸ غرفه به شهروندان به صورت رایگان اهدا شده است.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «توزیع نهال و کاشت درخت تنها محدود به هفته درختکاری نیست»، اظهار کرد: در طول سال نیز درختکاری انجام و شهروندانی که درخواست کاشت درخت مقابل منازلشان و نگهداری از آن را داشته باشند با ثبت‌نام در سایت سازمان پارک‌ها نسبت به کاشت نهال درب منزل آن‌ها اقدام می‌شود. امسال در قالب این طرح ۴۳۰۰ اصله به درخواست شهروندان مقابل منزل آنها کاشته شده است.
وی افزود: همچنین با توجه به کمبود منابع آبی استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب و آب‌های خاکستری در دستور کار قرار گرفته که در این راستا دو تصفیه خانه محلی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
مناطق یک و ثامن مشهد سرانه فضای سبز کمتری نسبت به سایر مناطق دارد 
محمد حاجیان شهری، رییس کمیسیون خدمات‌ و محیط‌زیست شهری شورای شهر مشهد در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما با توسعه فضاهای سبز به دنبال توسعه پایدار محیط زیست هستیم که در این مسیر سرانه متوسط فضای سبز ما در شهر مشهد ۱۶ مترمربع است اما با این حال برخی مناطق مانند منطقه ثامن و یک شهرداری مشهد به دلیل قیمت بالای زمین و مناطق کم برخوردار سرانه فضای سبز نسبت به سایر مناطق پایین‌تر است، لذا باید با برنامه‌ریزی سرانه فضای سبز را در مناطق کم ‌برخوردار افزایش دهیم.
حاجیان‌شهری افزود: در همین راستا سال آینده ۴۰ هکتار فضای سبز به ویژه در مناطق کم‌برخوردار ایجاد می‌شود.
رییس کمیسیون خدمات‌ و محیط‌زیست شهری شورای شهر مشهد با اشاره به کمبود منابع آبی اضافه کرد: با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه جداسازی آب شرب و غیرشرب و ایجاد تصفیه خانه‌های محلی انجام شده است.
وی ادامه داد: بودجه سازمان پارک‌ها در سال جاری ۸۵ میلیارد تومان بوده که امیدوارم سال آینده با موافقت شورای شهر بودجه خوبی به سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز اختصاص داده شود و بودجه این سازمان سال آینده به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داده شود.
با بیان اینکه «توزیع نهال رایگان اقدام مناسبی است که طی سه سال گذشته توسط شهرداری مشهد انجام شده است»، اظهار کرد: در این‌ مدت ۵۰۰ هزار اصله درخت توزیع شده که براساس آن بیش از ۱۰۰۰ هکتار به درختان مشهد اضافه شده است. گر بررسی در خصوص این نهال‌ها انجام و آسیب‌شناسی انجام شود، مفید خواهد بود.
۷۰ درصد عرصه استان منابع طبیعی است
صحرایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی  گفت: ۷۰ درصد عرصه استان منابع طبیعی است و با توجه به اینکه وظیفه ایجاد پوشش گیاهی را بر عهده داریم هر ساله به کمک مردم سطح وسیعی از استان را جنگل‌کاری می‌کنیم.
وی با اشاره به این که «جمعه این هفته ۱۰ هزار هکتار از کمربند سبز مشهد درختکاری خواهد شد»، افزود: در حال حاضر ۹۵۰۰ هکتار از سطح استان را جنگل‌کاری کرده و ۵۷۰ هزار هکتار جنگل کویری را در استان ایجاد کرده‌ایم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: در راستای رفع نیاز باغداران و سایر اقشار مردم سال جاری ۷۰۰ هزار اصله نهال تولید کرده‌ایم و امیدواریم با کمک شهرداری مشهد بتوانیم در راستای توسعه و نگهداری از فضاهای سبز گام برداریم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.