همزمان با روزهای پایانی سال و افزایش خرید های نوروزی ، اختلال در برخی دستگاه های کارتخوان فروشگاهی مشکلاتی رابرای مردم بوجود آورده است.

آیا بانک های خراسان رضوی از آمادگی لازم برای افزایش تراکنش ها در این دستگاه ها برخوردار هستند

به گزارش قدس آنلاین، با اوج گرفتن خریدهای نوروزی در روزهای پایانی سال، تعداد تراکنش های الکترونیکی بر روی دستگاه های کارتخوان  و همچنین برداشت و انتقال وجه از عابر بانک ها نیز به شدت افزایش پیدا می کند  و علی رغم  تمام تمهیداتی که مسئولان ادعا دارند برای این شرایط انجام داده اند و شبکه بانکی از امادگی کامل برای ارائه خدمات به مردم برخوردار می باشد اما در طی چند روز گذشته   اختلالات  در انجام این تراکنش ها به حدی رسیده است که نارضایتی مردم را در برداشته است.
یکی از شهروندان در این باره به قدس آنلاین گفت: روز چهارشنبه هنگامی که قصد داشتم هزینه خریدهای خود دریک فروشگاه مواد غذایی را پرداخت کنم و در حالی که مبلغ توسط دستگاه کارتخوان فروشگاه از حسابم کسر شد اما پیام تراکنش ناموفق و برگشت وجه نهایتا تا ۷۲ ساعت باعث شد که وجه را نقدا پرداخت کنم و منتظر برگشت وجه به حسابم باشم.
جواد محمدی در ادامه افزود: هدف از ایجاد دستگاه های فروشگاهی ، کاهش حمل و نقل وجه نقد و ارائه خدمات در زمان های اوج خرید می باشد و گرنه در زمان های معمولی می توان با وجه نقد  خرید های مختصر را انجام داد.
حسین ثابت ، شهروند مشهدی دیگری در خیابان امامت این شهر نیز در این باره تصریح کرد:   در روزهای پایانی اسفند ماه که  اغلب حقوق بگیران حقوق ها و پاداش های پایان سال  به حساب بانکی آن ها واریز می شود به منظور  خریدهای نوروزی خود با خانواده هایشان روانه بازار می شوند و از این رو  ترجیح می دهند به جای حمل پول نقد ، با استفاده از کارت های بانکی خرید خود را انجام دهند،  بنابراین شرایط پشتیبانی از این دستگاه ها باید به گونه ای باشد که پاسخگوی افزایش تراکنش ها باشد.
وی افزود: اختلال در برخی از دستگاه های فروشگاهی باعث می شود شهروندان در صف های طولانی معطل شوند و گاهی صرفا به خاطر اینکه وجه نقد همراه خود ندارند از خریدهای خود منصرف می شوند.
مدیر یک مرکز خرید در شهر مشهد نیز دراین باره به خبرنگار ما گفت:  از مزیت های استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ، افزایش سرعت در پاسخگویی به مشتریان، ارتقائ امنیت در زمینه  نگهداری پول و کاهش احتمال سرقت دخل فروشگاه‌ها می باشد از این رو بانک ها باید در شرایط مختلف قابلیت پاسخگویی در زمینه افزایش تراکنش ها را داشته باشند تا فعالان صنفی دچار ضرر و زیان نشوند.
***به شرکت مخابرات ارتباطی ندارد
اما علی کارگزار مدیر مخابرات استان خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: این اختلال ها ارتباطی به شرکت مخابرات ندارد و باید شبکه بانکی در این باره پاسخگو باشند که احتمالا مشکل در شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت بانک ها می باشد.
*** بانک ها در جهت رفع سریع این اختلالات عمل کنند
از این رو جهت دریافت چرایی این اختلالات  به سراغ حسن مونسان دبیر کمیته هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی رفتیم که وی در این باره اظهار داشت: شبکه بانکی استان از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان برخوردار می باشد .
وی افزود:  شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت  در بانک های استان از مدت ها قبل آمادگی خود را برای افزایش تراکنش ها در روزهای پایان سال اعلام کرده اند و اگر اختلالی در برخی مواقع می دهد موقتی خواهد بود و بخش نرم افزاری بانک ها باید در جهت رفع سریع آن اقدامات لازم را انجام دهند.
 مونسان با بیان اینکه از بانک های استان تقاضا دارم که جهت ارائه خدمات مناسب به مردم  ، سرورهای نرم افزاری خود را تقویت و به روز رسانی کنند،  تصریح کرد: از طرفی شهروندان هنگام اختلال دستگاه های فروشگاهی و یا عابر بانک ها  می توانند با بخش پشتیبانی بانک مورد نظر تماس گرفته و علت آن را جویا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.