جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:نیروهای لشکر فاطمیون و خاصه شهدای آن‌ها و خانواده آن‌ها می‌توانند سرشان را بالا بگیرند و به محضر امام راحل بگویند از حریم ولایت دفاع کرده‌اند.

نورانیت ولایت همه تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار اسماعیل قاآنی  در یادواره شهدای لشکر فاطمیون در محل سالن قدس حرم مطهر رضوی اظهار داشت: نخستین نکته‌ای که باید متذکر شوم این است که اگر مجلسی برای هر شهیدی یا تعداد شهیدی تشکیل می‌شود، این مجلس اولا مجلس عزا نیست؛ بلکه مجلس عزت‌مداری، سرافرازی و سربلندی است و ثانیا این جلسات متعلق به همه شهدای عالی مقام است و در حقیقت امشب ما میهمان این شهدای عالی مقام هستیم.

سردار قاآنی ادامه داد: همه شهدای گرانقدر ما در مسیر عزت‌آفرینی برای اسلام و انقلاب اسلامی بودند اما شهدای جبهه دفاع از حرم و خاصه شهدای فاطمیون برجستگی‌های دیگری هم نیز داشته‌اند که اجمالا به دو مورد آن اشاره می‌کنم.

وی افزود: اول آن که شما واژه مقاومت را خیلی در سال‌های گذشته شنیده‌اید؛ مقاومت در بطن دین ماست؛ ما به عنوان بچه مسلمان هر وقت به نماز می‌ایستیم؛ در نمازمان در سوره حمد که اساسی‌ترین بخش نماز است، در آن سوره یک دعای برجسته را از خداوند درخواست می‌کنیم و آن «اهدنا صراط المستقیم» است، «صراط المستقیم» این معنا را برای ما روشن می‌کند که یعنی در مسیر مستقیم حرکت کنید؛ و لازمه در مسیر مستقیم حرکت کردن مقاومت است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این که ما دعا می‌کنیم در محضر الهی که خدایا ما را به راست و مستقیم هدایت کن؛ این طریق هدایت است و وقتی از حضرات معصومین می‌پرسند مصداق «صراط مستقیم» چه کسی است؟ می‌گویند ما مصداق اصلی صراط مستقیم هستیم.همه حضرات معصومین بلا استثنا شهید شده‌اند و کسی شهید می‌شود که استحکام در مبانی خود و مقاومت دارد.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: شهدای فاطمیون جزو کسانی هستند که در این برهه از تاریخ یک بار دیگر معنایی دیگر از واژه مقاومت را برای ما روشن ساختند و پرده برداشتند و آن اینکه مانند سایر رزمندگان در میدان بودند اما دو بار مهاجرت کردند و بعد مقاومت را ادامه دادند؛ اول مهاجرت از جغرافیای زندگی متعارف خود و دوم مهاجرت از سرزمینی به نقطه‌ای دیگر؛ چرا این مهاجرت دوبار اتفاق افتاد؟ برای آنکه نشان دهند شیعه پیرو حضرات ائمه معصومین(ع) وقتی می‌گوید خدایا ما را به راه راست هدایت فرما در عمل نیز آن را نشان می‌دهد و وارد میدان مقاومت می‌شود؛ این یک بُعد دیگر شهدای فاطمیون است.

وی افزود: نکته دوم که باز به ویژه شهدای مدافع حرم و خاصه شهدای لشکر فاطمیون در تحقق این موضع قدم برداشتند؛ در تحقق پیام امام عظیم‌الشان(ره) بعد از جنگ بود؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر تهاجمی که دشمنان به ویژه آمریکا و صهیونیسم به این نظام به اشکال مختلف می‌کردند امام راحل با اتکا به مردم و در حقیقت اتکا به بسیج مردمی، در مقابل قدرت‌های بزرگ و این گونه سرافرازانه در برابر همه توطئه‌های دشمن ایستادند، در طول این چهل سال عامل اصلی حفظ نظام، این حضور همگانی مردم و در پیشانی آن حضور شهدای عالی مقام برای دفاع از ارزش‌ها و نظام اسلامی بوده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل در پایان دوره ۸ ساله دفاع مقدس پیامی دارند که پیام بسیار ارزشمندی است و به نظر من باید هر چند روز یک بار آن را خواند تا به عظمت و عمق راهی که ایشان برای فرزندان خود ترسیم کرده‌اند پی برد؛ یک جمله از این پیام این است که "راستی اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده بود آیا کسی جرات این همه جسارت به فرزندان معنوی حضرت رسول الله(ص) را داشت؟"

سردار قاآنی گفت: این یک جمله سوالی است؛ یعنی باید کار جدیدی اتفاق بیافتد که این سوال امام(ره) پاسخ مثبت داده شود و به حول قوه الهی و کوری دشمنان ما که تهدید برای ما درست می‌کنند؛ نورانیت ولایت همه این تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند.این یکی از آن حوادث بسیار مهم است؛ ما دستاوردهای بسیاری داشتیم اما در کنار همه دستاوردهایمان یک دستاورد جدید و بنیاد جدیدی بنا نهاده شد؛ نهاد جدیدی به حول قوه الهی که ریشه آن‌ها را از میان می‌برد و آن تشکیل بسیج جهانی سربازان اسلام است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه فرزندان معنوی رسول الله(ص) دورهم جمع شدند و این پیام به زمین مانده امام(ره) با رهبری درایتمندانه حضرت امام خامنه‌ای محقق شد و امروز اگر به پیام امام بازگردیم، این بچه‌های لشکر فاطمیون و خاصه شهدای آن‌ها و خانواده آن‌ها می‌توانند سرشان را بالا بگیرند و به محضر امام راحل بگویند ما رفتیم و ضمن دفاع از حریم ولایت خواست شما یعنی تشکیل بسیج جهانی سربازان اسلام را محقق کردیم.

سردار قاآنی ادامه داد: خوشا به حال شهدای عالی مقام که انصافا برگ برنده را آنها بردند؛ یعنی کسانی که نزد پرودگارشان روزی داده می‌شوند و خوشا به حال آنها که زندگی‌شان در دنیا با مهر شهادت تمام شد؛ چه افتخاری بالاتر از این است؟ ان شالله راه شهدا را ادامه دهیم اما این تکریم و احترام‌ها و بزگداشت‌ها مقدمه است تا این مسیر با عزت همچنان رهرو داشته باشد.

وی گفت: انقلاب اسلامی وظیفه ما و عمل به این وظیفه است اما بعد از نیت، عمل و اقدام است؛ شهادت مخصوص کسانی است که با احساس تکلیف الهی به میدان آمدند.اگر می خواهیم مسیر شهدا را ادامه دهیم باید بدانیم که تکلیف‌مداری جزو ویژگی‌های اولیه شهدای ما بوده و وقتی تکلیف‌مدارانه عمل کنیم برای محقق شدن آن تکلیف هر چه در توان داریم کار و عمل کنیم؛ ویژگی دوم کار و زحمت به بهترین شکل است و ویژگی سوم که باید در خود ایجاد کنیم توکل به خدا و توسل به حضرات معصومین(ع) است و باید این ویژگی شهدا رادر درون خود زنده کنیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.