شهردار اسبق مشهد گفت: شهرداری باید برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در روستاهای حریم و حاشیه شهر، پلیس ساختمان را تقویت کند.

ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای حریم

به گزارش قدس آنلاین، «سیدهاشم بنی‌هاشمی» با بیان اینکه حاشیه نشینی از مهم‌ترین چالش‌های همه کلان شهرهای ایران است، اظهار کرد: از آنجا که مشهد شهری مهاجرپذیر است، قرار گرفتن اراضی حاشیه شهر در اختیار افرادی که تمایل به اسکان ارزان قیمت دارند، باعث ساخت خانه های ناایمن در این مناطق می شود.

نماینده سابق مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل پلیس ساختمان یکی از راهکارهای در پیش گرفته شده در زمان شورای دوم شهر مشهد بود که به صورت کارآمد اطلاعات ساخت و ساز در حاشیه شهر را رصد و از ساخت و ساز غیرقانونی طی آن دوره جلوگیری کرد که در مقاطع بعدی تضعیف شد و برای پیشگیری از ادامه تخلفات، می بایست مجددا به آن رجوع شود.

وی با بیان اینکه کنترل حریم شهر برعهده شهرداری است، عنوان کرد: راهکار دوم اجرای طرح هادی در روستاهای حریم مشهد است تا توسعه و ساخت و ساز در این روستاها براساس طرح هادی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی روستاهای حاشیه‌ای که از شهر فاصله دارند، شهرداری با همکاری بنیاد مسکن باید طرحی مشترک در چارچوب طرح هادی دنبال کند.

بنی‌هاشمی بر ضرورت ورود جهاد کشاورزی و سرمایه گذاران برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی حاشیه شهر به ویژه در حاشیه  کشف‌رود تاکید کرد و افزود: از این اراضی نزدیک شهر می توان برای ساخت گلخانه های پیشرفته که هم اشتغال‌زایی و هم زیبایی و آبادانی برای شهر به همراه دارد، استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.