آیت الله الهدی گفت: رئیس جدید قوه قضائیه باید جلوی فساد را در لحظات اولیه بگیرد و با آن برخورد کند.

رئیس جدید قوه قضائیه جلوی فساد را در لحظه اول بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استقلالی که ما ۴۰ سال پای آن ایستاده‌ایم ما را به صورت تنها کشور مستقل دنیا در آورده که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این نقطه عطف انقلاب است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این نقطه عطف سند راهبردی به نام گام دوم را برای پیشرفت در ۴۰ سال آینده در اختیار ما قرار دادند و وضعیت کنونی را نیز تبیین و راهبرد آینده را مشخص کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کسی از این سند تخلف کرد و بر خلاف آن مسیر دیگری را انتخاب کرد خائن به ظهور امام عصر (عج) است زیرا با تکیه بر این بیانیه ما می‌خواهیم زمینه ساز ظهور حضرت باشیم.

علم الهدی تصریح کرد: اگر با قدرت یابی ها مسئولیتی را به دست بگیرید و بخواهید مسیر جامعه را عوض کنید در مسیر فرج حضرت قائم (ع) خیانت کرده‌اید. بیانیه گام دوم تمام شدنی نیست و هر مسئولی که روی کار می‌آید باید این راهبرد را مد نظر قرار دهد نه اینکه مانند وصیت نامه امام خمینی (ره) آن را بعد از مدتی فراموش کنید.

وی اظهارکرد: مردم باید در انتخاب خود کسانی را انتخاب کنند که از نظر فکری و برداشتی با سند گام دوم سنخیت دارد را انتخاب کنند و هر مقامی که می‌خواهد مسئولی را منصوب کند باید این سند را مدنظر قرار دهد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: رهبر انقلاب فردی با تجربه ۳۵ ساله در حوزه قضائی را به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب کردند که رئیس جدید باید مبارزه جدی تر باید با انواع فسادها داشته باشد و با تیز بینی جریان‌هایی را در دستگاه‌های مختلف به کار بگیرد تا دست مفسد در لحظه اول گرفته شود.

علم الهدی تاکید کرد: مبارزه با فساد باید توسط دستگاه درون حکومتی و در جریان‌های اقتصادی کشور انجام شود. رئیس جمهور در گیلان اعلام کرد در کشور کمبودی نداریم و تمام انبارها پر از کالا بوده و مشکل در توزیع است که باید گفت این مشکل از فساد در تدبیر و مدیریت آمد.

وی گفت: اینکه امروز گفته می‌شود انبارها پر از کالا و گوشت است اما قشر آسیب پذیر چند ماه است گوشت نخورده‌اند جز فساد در توزیع نیست. در توزیع گوشت کیلویی ۱۲۰ هزار تومان جریان فاسدی وجود دارد که گوشت را در اختیار یک مشت دلال زالو صفت قرار داده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در ایام سال جدید قرار داریم و باید به فریاد محرومان برسیم و به خانواده‌های بی بضاعت آبرومند کمک کنیم و اگر همت مردم نباشد این قشر از بین خواهند رفت.

علم الهدی تاکید کرد: خدای نکرده این عید را مستضعفان با گرسنگی به عزا تبدیل نکنند و مردم باید با حرکت جهادی به محرومان کمک کنند و نیروهای امدادی نیز به صورت جهادی کالاهای اهدایی توسط مردم در جشن نیکوکاری را به نیازمندان برسانند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.