۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 647844

در خانه تکانی‌هایمان مراقب آب باشیم

سید رضا موسوی- رئیس روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی
در خانه تکانی‌هایمان مراقب آب باشیم

خانه تکانی، رسم زیبایی است که همانند ده‌ها سنت پسندیده دیگر از ایرانیان باستان به یادگار مانده و تأکیدی که دین اسلام بر نظافت و پاکی دارد، موجب استحکام آن در فرهنگ ایرانیان شده است.

دین اسلام همان قدر که به پاکیزگی و نظافت سفارش کرده به همان اندازه انسان‌ها را از اسراف نهی کرده است، اما متأسفانه برخی‌ها خانه ‌تکانی را فقط در ریخت و پاش آب می‌دانند در حالی که می‌شود با اندکی آب، خانه را شست‌وشو داد و به هدف مورد نظر رسید و در کنار خانه‌تکانی، مصرف به اندازه آب را رعایت کرد تا فرزندانمان هم این مهم را در ذهن داشته باشند و بدانند می‌توان با مدیریت صحیح و طبق برنامه‌ریزی و در نظر داشتن تمیزی به دور از اسراف، خانه‌ای پاکیزه داشته باشیم.

 هر شخصی که بحران آب را عمیقاً باور کند و خود را ملزم به رعایت الگوی صحیح مصرف فردی نماید در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی که باشد، همواره به حفاظت از آب فکر نموده و برای استفاده درست از آب برنامه خواهد داشت.

صرفه جویی آب در منازل در وهله اول ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، ولی کسانی که با دشواری‌های کمبود آب آشنا هستند می‌دانند که اگر هر مشترک بتواند نقشی هرچند اندک در صرفه‌جویی آب ایفا کند با توجه به تعداد زیاد مشترکان، در نهایت مقدار زیادی از این مایه حیات صرفه‌جویی خواهد شد.

بنابراین اجرای طرح پویش خانه تکانی در خصوص چگونگی مصرف بهینه آب در خانه تکانی‌های نوروزی و زندگی روزمره بیش از پیش احساس می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.