سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هشدار داد که آنکارا با خرید سامانه دفاع موشکی اس‌۴۰۰ از روسیه با عواقب خطرناکی روبرو می‌شود.

 آمریکا: ترکیه با خرید اس‌۴۰۰ با عواقب خطرناکی روبرو می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "چارلز سامرز" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تهدید کرد که ترکیه در صورت خرید سامانه موشکی اس۴۰۰ از روسیه با «عواقب خطرناکی» روبه رو خواهد شد.

سامرز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای خرید این سامانه دفاع موشکی افزود: این عواقب خطرناک برای روابط ما با ترکیه به شکل کلی و نیز در حوزه روابط نظامی به صورت خاص تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در چنین حالتی (با خرید سامانه از روسیه) ترکیه به جنگنده های اف ۳۵ و موشک های پاتریوت آمریکایی دست نخواهد یافت.

این در حالی است که "خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه روز گذشته گفت: روند استقرار سیستم دفاعی اس-۴۰۰ برای ماه اکتبر انجام می‌شود و نیروی هوایی ترکیه در حال بررسی است که در کدام منطقه بهتر است این استقرار صورت گیرد.

وی گفت: استقرار سیستم دفاعی اس-۴۰۰ یک ترجیح برای ترکیه نیست بلکه الزام است. آنکارا همزمان مذاکرات را با واشنگتن برای خرید سیستم‌های دفاع هوایی آمریکایی پاتریوت ادامه می‌دهد.

روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-۴۰۰ را در سال ۲۰۱۷ امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در آمریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-۳۵ که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.