مؤسسه قرآنی حدیث از سال ۱۳۹۵ در زمینه آموزش علوم قرآنی و تلاوت کلام‌الله مجید فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و در این مدت موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

از آموزش قرآن در فضای مجازی تا  تأسیس یک شرکت تعاونی

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی به سراغ سعید حاج ابراهیمی، مدیر این مؤسسه که از قاریان و استادان توانمند قرآن می‌باشد می‌روم و از او می‌خواهم در زمینه فعالیت‌های خود و مؤسسه توضیحات بیشتری را ارائه دهد که می‌گوید: بنده ۲۵ سال است در خدمت قرآن هستم و در این مدت ۲۰ جلسه قرآن را در حاشیه شهر مشهد تأسیس کردم.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به کمبودهایی که برای آموزش قرآن خواهران وجود دارد از دو سال قبل به همراه خانم اسحاق‌نژاد که از استادان برجسته قرآن و از بستگان من هستند، خانه قرآن ترتیل بانوان حدیث را تأسیس کردیم که خروجی‌های بسیار خوبی داشته است و در مسابقات اوقاف، ملی و دانشجویی شاگردان ایشان رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند.

 دولت هیچ کمکی به ما نکرد

حاج ابراهیمی با اشاره به اینکه برای آموزش آقایان در یک اتاق سه در چهار مشکلی وجود ندارد و رفتن صدا به بیرون هم ایرادی ندارد، تصریح می‌کند: ولی برای خانم‌ها این مشکل وجود دارد و باید مکانی وجود داشته باشد تا صدای آن‌ها به بیرون نرود و تنها دغدغه ما در حال حاضر نداشتن مکان مناسب است و در این زمینه دولت هیچ کمکی به ما نکرده است.

حاج ابراهیمی ادامه می‌دهد: از دیگر برنامه‌های ما برقراری محافل قرآنی ضحی است که در چند نقطه مشهد برگزار می‌شود. از شهرهای مختلف مثل قوچان، تربت جام، گرگان و... برای فرا گرفتن قرآن در این جلسات حضور پیدا می‌کنند.

 صندوق قرض الحسنه و شرکت تعاونی

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مؤسسه صافات، خاطرنشان می‌کند: یک صندوق قرض‌الحسنه برای خانم‌ها تأسیس و هرهفته قرعه‌کشی انجام می‌شود و وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می‌شود و یک شرکت تعاونی ویژه قاریان و استادان خانم و خانواده‌های قرآنی تأسیس کردیم تا در این قالب بعضی نیازهای زندگی‌شان را تأمین ‌کنیم.

 ۶۰ میلیون هزینه در دو سال

مدیر مؤسسه قرآنی حدیث با اشاره به اینکه در این دو سال ۶۰ میلیون هزینه کردیم تا توانستیم این فضای کوچک را برای فعالیت خانم‌ها مهیا کنیم، خاطرنشان می‌کند: تاکنون ۳۰۰ نفر در کلاس‌ها به صورت حضوری و ۵۰۰ نفر هم به صورت مجازی شرکت کرده‌اند و خانم‌ها اسحاق‌نژاد و ترابی در حوزه صوت و لحن و نغمات با بانوان کار می‌کنند واین گروه‌های تلگرامی در کل کشور فعال هستند.

 اعطای مدارک معتبر

‌حاج ابراهیمی با اشاره به اینکه جلسات عمومی به صورت رایگان برگزار می‌شود و فقط برای کلاس‌های تخصصی مبلغی که پایین‌تر از تمام مؤسسات است دریافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند: در پایان هر دوره گواهینامه معتبر براساس مجوزی که از سازمان تبلیغات و اداره ارشاد داریم، ارائه می‌شود.

 کلاس‌هایی با حضور استاد سادات فاطمی

ملیحه اسحاق‌نژاد، رئیس هیئت مدیره مؤسسه قرآنی حدیث نیز درباره فعالیت‌های خود و مؤسسه می‌گوید: با توجه به اهمیت آموزش قرآن برای بانوان، در درجه اول محفل قرآنی بانوان ضحی را تأسیس کردم که خروجی‌های بسیار خوبی در زمینه تدبر، قرائت، حسن حفظ و تفسیر قرآن دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن را در محضر استادانی چون جواد سادات فاطمی فرا گرفته است، خاطرنشان می‌کند: از ایشان خواهش کردم کلاس‌هایی را با حضور ایشان در زمینه تجوید، وقف و ارتقای داوری داشته باشیم.

اسحاق‌نژاد با تأکید بر اینکه فکر نمی‌کردیم تا این اندازه از کلاس‌ها استقبال شود، خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر مشکل ما نداشتن مکانی است که ظرفیت حضور این تعداد از بانوان را داشته باشد.

وی با انتقاد از مهجور ماندن قرآن در مشهد، اظهار می‌دارد: باید بستری فراهم شود تا همه اقشار مردم بتوانند از قرآن بهره ببرند و از محضر استادان استفاده کنند و امیدوارم اگر خیرانی هستند که می‌توانند در این زمینه کمک کنند پا به میدان عمل بگذارند و بهترین باقیات صالحات را برای خود مهیا کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.