منابع خبری و رسمی الجزایر از زخمی شدن ۱۱۲ نفر و بازداشت ۱۹۵ نفر در جریان تظاهرات هزاران نفر از معترضان به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور برای پنجمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

 ادامه تظاهرات علیه بوتفلیقه در الجزایر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هزاران معترض با آمدن به خیابان ها مخالفت خود را با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار پیاپی اعلام داشتند.

برپایه این گزارش، در جریان آخرین تظاهرات که روز جمعه برگزار شد، ۱۱۲ نفر از جمله نیروهای امنیتی زخمی شدند.

در همین حال، پلیس الجزایر از بازداشت ۱۹۵ معترض در جریان تظاهرات در شهر الجزیره پایتخت این کشور خبر داد.

تظاهرات الجزایری ها در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه روز جمعه ادامه یافت و به نوشته روزنامه الخبر الجزایر، معترضان حتی منتظر بعد از برگزاری نماز جمعه نشده و در چندین محل به خیابان ها آمدند. این محل ها نظیر میدان یکم و ناحیه اداره پست مرکزی و میدان اودان به نماد اعتراضات تبدیل شده است.

تظاهرات در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد و معترضان با برگزاری این تظاهرات به دنبال فشار بر عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر برای منصرف کردن او از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین دوره متوالی بودند.

عبدالعزیز بوتفلیقه پیش از تظاهرات روز جمعه از "ماهیت مسالمت آمیز راهپیمایی های مردمی در شهرهای الجزایر تقدیر کرد" اما در عین حال درباره آنچه آن را "نفوذ برخی از طرف های محلی و خارجی" در این انتخابات خواند، هشدار داد.

کاربران در شبکه های اجتماعی برای برگزاری این تظاهرات جمعه فراخوان داده بودند.

روزهای جمعه تبدیل به روز برگزاری تظاهرات در الجزایر شده است. دو جمعه اخیر شاهد تظاهرات گسترده در سراسر این کشور بود

در همیین حال، اخبار ضد و نقیضی درباره استعفای برخی شخصیت های حزب جبهه آزادیبخش ملی حاکم در الجزایر از این حزب و حمایت آنها از جنبش مردمی منتشر شده است.

نیروهای اپوزیسیون الجزایر نیز خواهان استعفای بوتفلیقه و دولت و حرکت به سمت یک مرحله انتقالی شده اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.