محمدعلی پورمختار گفت: تمامی مسئولان دولتی باید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا این اطمینان بوجود بیاید که مردم در سال آینده متحمل فشارهای سنگین اقتصادی نخواهند شد. دولت باید راهکارهای کاهش تورم و گرانی کالاهای اساسی را در دستور کار خود قرار دهد.

 اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی نفتی؛ راهکار حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین» درباره اقدامات لازم دولت برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم ها، اظهار داشت: اقدامات مناسبی برای گذر از شرایط نامناسب اقتصادی و مقابله جدی با تحریم های آمریکا در دستور کار قرار گرفته است. تمامی مسئولان دولتی باید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا این اطمینان خاطر پیش بیاید که مردم در سال آینده متحمل فشارهای سنگین اقتصادی نخواهند شد.

پورمختار با اشاره به اولویت بندی توزیع ارز به عنوان یکی از راههای مقابله با مسائل اقتصادی، تصریح کرد: تسهیلات خوبی برای تولید کنندگان و فعالان درنظر گرفته شده و در همین رابطه باید تامین ارز نیز اولویت بندی شود. بانک مرکزی در اتفاقات اخیر اقتصادی تا حدودی اولویت ها را آنچنان که باید و شاید رعایت نکرد. اینکه دولت ارز را برای واردات خودرو اختصاص بدهد آنچنان معقول نیست. توزیع ارز دولتی باید ساماندهی شده و برای نیازهای ضروری و مهم اعم از مواد غذایی، دارو و برخی تجهیزاتی که ضروری هستند، اختصاص یابد.

نمیانده مردم کبودر آهنگ همچنین افزود: آنچه که مطالبه عمومی جامعه است و برخی نارضایتی ها را نسبت به عملکرد دولت در پی داشته، یکی بحث اشتغال و دیگری موضوع گرانی های فزاینده و بی سابقه است. دولت باید راهکارهای کاهش تورم و گرانی کالاهای اساسی را در دستور کار خود قرار دهد. دولت باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته باشد و وابستگی کشور را به اقتصاد نفتی کاهش دهد و اجرای تمامی این موارد نیازمند همفکری و اقدامات جدی دولت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.