معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی عمران شهرداری مشهد از نصب تجهیزات تولید آسفالت" پلیمری" پیشرفته در یکی از کارخانجات تولید آسفالت مشهد خبر داد.

نصب تجهیزات تولید آسفالت" پلیمری" پیشرفته در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی با اشاره به اینکه آسفالت با روش پلیمریزاسیون پیشرفته نسل جدیدی از آسفالت پودر لاستیکی است که در کشورهای دیگر مرسوم بوده است، گفت: اما تفاوت نوع قدیمی آسفالت پلیمری، با آسفالت پلیمری جدید و پیشرفته نحوه مخلوط کردن قیر با پودر پلاستیک است به صورتی که تمام خواص انتظار داشته در لاستیک در قیر و آسفالت هم موجود است.

وی افزود: در بهترین شرایط تولید آسفالت پودر لاستیکی معمولی به دلیل این که ترکیبی ناهمگون از پودر لاستیک و قیر کنار هم قرار می‌گیرند تنها می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های قیر در کنار ویژگی‌های پودر لاستیک قرار بگیرد اما به ویژگی‌های قیر چیزی اضافه نمی‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد اضافه کرد: اما در فناوری جدید اختراع شده لاستیک در قیر کاملا حل می‌شود و به خواص آسفالت تولیدی ویژگی‌هایی اضافه می‌شود.

کاظمی گفت: از جمله مزایای آسفالت پلیمری جدید می‌توان به افزایش عمر و استحکام آسفالت، دارا بودن حافظه شکلی به این معنی که در صورت جمع شدن بر اثر فشار به حالت اولیه خود باز می‌گردد، کاهش احتمال قیر زدگی، قابلیت تولید، پخش و گرفتن تراکم آسفالت در هوای سرد، کاهش لغزندگی و کاهش صدای تردد خودروها اشاره کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه این نوع آسفالت پس از اختراع در سال ۹۵ در مجموعه‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فنآوری در کمیته آسفالت شهرداری مشهد مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: همچنین آسفالت پلیمری پیشرفته در چند منطقه از شهر نیز جهت پایش‌ها و آزمایش‌ها پخش شد از جمله بخشی از خط یک بی. آر. تی و ورودی کارخانه آسفالت شهید مجیدی که ماشین‌های سنیگن تردد داشتند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که خواص مورد نظر از نظر حافظه شکلی در آزمایش‌های انجام شده توانست نظر کارشناسان فنی و عمران را به خود جلب کند لذا سال ۹۶ این آسفالت برای استفاده در معابر خاص که محل ترافیک تردد ماشین‌های سنگین بود، مورد توجه قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با اشاره به این نکته که در این میان مشکلی وجود داشت که برای تولید این نوع آسفالت، تجهیزات و لوازمی باید به کارخانجات تولید آسفالت اضافه می‌گردید، تصریح کرد: اما نصب این تجهیزات زمانبر بوده و تولید آسفالت کارخانه شهید مجیدی را که وظیفه تولید آسفالت مورد نیاز شهر را داشت مختل می‌کرد بنابراین آسفالت پلیمری پیشرفته در سال ۹۶ موفق به تولید نشد.

کاظمی گفت: پس از مطرح شدن این موضوع در سال ۹۷ دستور نصب تجهیزات در یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت بخش خصوصی را دادیم که با پیگیری‌های متعدد و مذاکرات و هماهنگی با مخترع این نوع آسفالت، اکنون تولید آسفالت پلیمری جدید را آغاز کرده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی عمران شهرداری مشهد افزود: پس از نصب تجهیزات و تولید آسفالت پلیمری پیشرفته برای قلق‌گیری از محصول یکی از خیابان‌های فرعی با این نوع آسفالت روکش شد و پس از مشاهده نتایج خوب آن، ورودی انبار شرکت نفت مشهد که بار ترافیکی بسیار سنگینی از تردد خودروهای سنگین داشته و باعث موج افتادگی و ناهمواری‌های زیادی شده بود با آسفات پلیمری پیشرفته آسفالت شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز مسیر خط یک بی. آر. تی که در گذشته چندین و چند بار تراش داده و آسفالت شده بود زیر بار این آسفالت پلیمری جدید خواهد رفت، و از این پس نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا مسیرهای مشابه که محل تردد زیاد خودروهای سنگین باشد را با آسفالت پلیمری جدید آسفالت کنیم که امیدواریم این اقدام پاسخگوی نیاز شهر مشهد باشد.

منبع: شهرداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.