سرمربی بانوی پیر تلاش کرد که از نظر روانی هواداران را برای عدم موفقیت احتمالی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آماده کند.

آلگری: حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان ناکامی نیست

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، ماسیملیانو آلگری سرمربی یوونتوس پس از برد خانگی ۴ بر یک شب گذشته (جمعه) یوونتوس مقابل اودینزه در هفته بیست و هفتم سری A به مأموریت حساس تیمش در این هفته مقابل اتلتیکومادرید در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اشاره داشت؛ دیداری که یووه باید در آن باخت ۲ بر صفرش در دور رفت را جبران کند.

آلگری که گمانه‌زنی‌های مبنی بر پایان کارش در یوونتوس در انتهای فصل جاری شنیده می شود، پس از بازی به خبرنگاران گفت: از زمانی که من به یوونتوس آمده‌ام، بردن لیگ قهرمانان همیشه هدفم بوده است اما اگر مردم می‌گویند که حذف از این رقابت‌ها برای یوونتوس یک ناکامی است، به نظر من درست نیست. در مجموع سطح کیفی تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان بالا رفته است و سه‌شنبه شب ما تمام تلاش‌مان را انجام خواهیم داد. اگر صعود کنیم که عالی می‌شود اما اگر صعود نکنیم هم سال آینده تلاش خواهیم کرد. هر فصل ما به مراحل حذفی این رقابت‌ها رسیده‌ایم. امسال هم بگذارید ببینیم چه می‌شود. یادم هست که در اولین فصل حضورم در یوونتوس ما مقابل مالموی سوئد بازی کردیم و در همان بازی‌ها افرادی بودند که از ترس رنگ‌شان مثل گچ سفید شده بود.

آلگری افزود: با این حال اگر ما امسال حذف شویم هم این یک ناکامی محسوب نمی‌شود و به نظر من اینکه حذف یووه از لیگ قهرمانان را یک ناکامی برای این تیم بدانیم خنده‌دار است. اگر صعود کنیم که خوب است اما صعود نکنیم هم اتفاقی نمی‌افتد. این هم یک مسابقه فوتبال است و ما باز هم تلاش‌مان را می‌کنیم. ما در این فصل عملاً دو جام برده‌ایم پس تیمی ناکام نیستیم. بازی مقابل اتلتیکومادرید با بازی‌مان مقابل اودینزه خیلی متفاوت خواهد بود.در آنجا باید سریعتر، دقیق‌تر و فرصت‌طلب‌تر باشیم، البته بازیکنان ما امشب مقابل اودینزه هم کارشان را فوق‌العاده انجام دادند و من شک نداشتم که آنها اینگونه بازی خواهند کرد با این حال ما هنوز ۵ برد دیگر نیاز داریم تا صرفنظر از نتایجی که ناپولیب می‌گیرد، قهرمانی‌مان را قطعی کنیم.

آلگری در پاسخ به این سؤال که اگر یووه امسال قهرمان اروپا نشود، رابطه میان او و هواداران خراب خواهد شد، عنوان کرد: یوونتوس در مدتی که من سرمربی‌اش بوده‌ام، همیشه برای بردن لیگ قهرمانان تلاش کرده است. در بدو ورود من موجی از شکاکی و ناامید نه فقط در قبال من بلکه در مورد تیم و باشگاه وجود داشت. با این حال در این مدت ما همیشه حداقل به مرحله یک هشتم نهایی رسیدیم، دو بار فینالیست شدیم و دو بار هم قهرمان رقابت‌ها ما را حذف کرد. این کار آسانی نیست. بایرن مونیخ ۱۰ سال زمان می‌خواست تا قهرمان شود. چلسی هم در شرایطی قهرمان شد که حقش نبود و در فینالی که بردند، اکثر دقایق بازی تحت فشار و در لاک دفاعی بودند. به نظر من داشتن نگاه منفی به عدم قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان اشتباه است چون فکر می‌کنم که کار ما در این مدت در یووه فوق‌العاده بوده است. ما داریم هشتمین اسکودتوی متوالی‌مان را می بریم و سوپرجام را هم که برده‌ایم. فکر می‌کنم که سطح توقعات از ما بیش از اندازه بالا رفت است و بردن لیگ قهرمانان برای یووه تبدیل به یک وسواس شده است. بازی در لیگ قهرمانان باید لذت و تفریح باشد. لیگ قهرمانان تورنمنتی متفاوت از سایر تورنمنت‌هاست. اگر در این رقابت‌ها یک اشتباه بکنید فرصت جبران ندارید و حذف شده‌اید.

آخرین سؤالی که از آلگری پرسیده شد درباره احتمال برکناری او از مربیگری یوونتوس در صورت ناکامی در فتح لیگ قهرمانان اروپا بود. او در این خصوص هم اظهار داشت: من بعد از ۴ سال بازی در میلان این تیم را ترک کردم اما امسال پنجمین سال حضورم در یوونتوس است و امیدوارم که بمانم. ببینیم چه می‌شود. مهمترین چیز کاری است که ما انجام دادیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.