مازندران- حجت الاسلام محمود علیخانی گفت: مساجد تنها ۱۰ درصد ظرفیت شان را بروز داده اند.

مساجد تنها ۱۰ درصد ظرفیت شان را بروز دادند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمود علیخانی سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران صبح امروز( شنبه ) به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه مساجد تنها از ۱۰ درصد ظرفیت شان استفاه کرده اند، اظهار کرد: متاسفانه از ظرفیت حقیقی مساجد استفاده نمی شود.

وی تک بعدی بودن فعالیت های مساجد را یکی از آسیب های جدی دانست و موروثی و انحصاری بودن دست اندرکاران مساجد، سیاسی بودن عوامل اجرایی، بها ندادن به جوانان و ترجیح ظاهرسازی بر محتوای مساجد را از دیگر آسیب های مساجد دانست.

سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه کانون ها اهل سیاسی بازی نیستند، اضافه کرد: با اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و هنری، حضور در مساجد را افزایش و سن حضور را نیز کاهش دادیم.

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: از نظر ظاهرسازی در مساجد نمره خوبی در کشور داریم اما از بُعد محتوی جایگاه خوبی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه امام جماعت را باید محور مساجد بدانیم، گفت: یکی از عوامل گریز جوانان از مسجد، بها ندادن به آنان است و مدیریت در بسیاری از مساجد موروثی شده و سلیقه جوانان به رسمیت شناخته نمی شود.

سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با مشکل بیمه کتابداران مسجد توضیح داد: ۲۸۰ کتابدار در ۵۰۰ کتابخانه مساجد فعالیت می کنند که برخی از آنان بیمه نیستند که از طریق وزارت ارشاد و صندوق بیمه هنرمندان پیگیر بیمه آنان هستیم.

حجت الاسلام علیخانی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین از وجود ۲۵ هزار کانون مساجد  در کشور خبر داد و افزود: ۴ هزار مسجد در مازندران داریم که از این میان یکهزار و ۱۳۲ مسجد دارای کانون هستند.

وی از اجرای طرح هر مسجد یک خبرنگار خبر داد و یادآور شد: به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، ۴۰ نفر از علاقمندان خبرنگاری از سراسر استان با همکاری بسیج رسانه آموزش های لازم را فرا گرفتند.

 سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به اجرای طرح مساجد کشیک در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در مبادی ورودی استان مساجد کشیک دایر خواهد شد تا مسافران دغدغه اقامه نماز نداشته باشند.

حجت الاسلام علیخانی از آموزش طلاب در راستای فرقه های انجرافی خبر داد و افزود: مبلغان آموزش دیده در مساجد حضور می یابند تا جوانان را آموزش دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان که آیا از عملکرد یکساله تان در مساجد راضی هستید، خاطرنشان کرد: از نیروهای مسجدی و فرهنگی بازخوردهای خوبی گرفتیم اما متاسفانه افرادی خاص در جلسات فرهنگی اعمال نظر می کنند.

سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اضافه کرد: همچنان سرکوب فرهنگی برای نهادهای فرهنگی از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.