خراسان شمالی- حجت الاسلام علی پرهیزکار گفت: شیروان ۲۲۰ مسجد شهری و روستایی دارد که این شهرستان در مسیر اصلی استان های شمالی به مشهد مقدس و در ایام نوروز شاهد حضور مسافران بی شماری است.

یکهزار خادم در مساجد شیروان ساماندهی شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام علی پرهیزکار رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: یکهزار خادم برای مساجد و بقاع متبرکه سطح این شهرستان در آستانه نوروز برای ارائه خدمات بهتر جذب و ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از خادمان افتخاری هستند اظهار داشت: از مجموع کل خادم مساجد و بقاع متبرکه، ۸۰ درصد آنان مرد است که امسال ۲۰ نفر خادم جدید در این شهرستان جذب شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ خادم این شهرستان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند گفت: نرخ بیمه خادمان ثابت برابر ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی به میزان ۲۷ درصد و براساس حداقل دستمزد سالیانه مصوب شورای عالی کار است، که ۲۰ درصد حق بیمه توسط دولت و ۷ درصد آن از طرف خادم ثابت مسجد پرداخت می‌شود.

پرهیزکار افزود: حداکثر سن مشمولین این طرح یا همان خادمان ثابت مساجد باید در تاریخ ارائه تقاضا به ادارات کل اوقاف و امور خیریه ۵۰ سال تمام باشد و اگر آنها سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی را داشته باشند، معادل مدت سابقه حق بیمه به سقف مجاز (۵۰ سال) اضافه می‌شود.

شهرستان شیروان ۲۲۰ مسجد شهری و روستایی دارد که این شهرستان در مسیر اصلی استان های شمالی به مشهد مقدس و در ایام نوروز شاهد حضور مسافران بی شماری است.

این شهرستان همچنین دارای ۹۰۲ موقوفه، ۶۱ بقعه متبرکه و بیش از ۳ هزار و ۱۴۰ رقبه موقوفات است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.