۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 647973

اقتصاد آمریکا در ماه فوریه تنها ۲۰۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرد که به معنای توقف نسبی رشد اشتغال ماهانه در این کشور است.

رشد اشتغال آمریکا متوقف شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رشد اشتغال در ماه فوریه در آمریکا با ایجاد تنها ۲۰۰۰۰ شغل تقریبا متوقف شد که نشانه دیگری از کاهش سریع فعالیت اقتصادی در سه ماهه اول سال بود.

 افزایش ناچیز لیست حقوق بگیران که توسط وزارت کار منتشر شد، پایین‌ترین حد از سپتامبر ۲۰۱۷ بود و شامل  کاهش شدید صنعت ساخت و ساز هم می شد.

 یک کاهش هم در آمار استخدام خرده فروشان و شرکت های خدماتی به همراه بخش حمل و نقل و انبارداری دیده می‌شد که دچار کمبود راننده هستند.

 کاهش لیست افراد شاغل ضربه دیگری به دونالد ترامپ بود که در هفته های اخیر با یک سری شکست هایی مواجه بوده است مانند شکست مذاکرات هسته ای با کره شمالی، کسری تجاری بالا علیرغم  سیاست « اول آمریکای »  دولت و و از بین رفتن هدف ۳ درصد رشد اقتصادی سالانه کاخ سفید در ۲۰۱۸.

 طی چند ماه گذشته، نرخ بیکاری به زیر ۴ درصد بازگشته بود و نیمه کاری بیش از هر زمان دیگری افت داشت. به علاوه رشد سالانه دستمزدها بیشترین حد از  ۲۰۱۹ بود و اقتصاد ۱۲ هزار شغل جدید  در دسامبر بیشتر از آنچه گزارش داده بود ایجاد کرد و تعداد کل مشاغل ایجاد شده را برای هر دو ماه به ۵۳۸ هزار شغل رساند.

هارم بندهولز، اقتصاددان ارشد آمریکا گفت هشدار داده بودیم که افزایش اخیر نرخ اشتغال بیش از حد توان بازار کار آمریکا است و حالا در فوریه به جای رشد ،به شدت به عقب بازگشته است.

جروم پاول، رئیس فدرال‌ رزرو اشاره ای به آمار اخیر امسال نکرد و گفت که اکثر اقدامات بازار کار مانند دهه های گذشته قابل قبول بوده است.

ولی گزارشات نشان میدهد اقتصاد که قرار بود در جولای به رکورد توسعه ۱۰ ساله برسد، در حال کند شدن است و دلیل آن می‌تواند کاهش ۱.۵ میلیون دلاری مالیات و تسریع کاهش هزینه‌های دولت باشند.

 رکورد کسری تجارت کالاها هم به فعالیت ها ضربه می زند و اقتصاد را جهان را کند میکند . رشد اقتصادی برای سه ماهه اول سال حدود یک درصد نرخ سالانه پیش بینی می شود.

 اقتصاد دانها پیش بینی می کنند لیست افراد شاغل در غیر بخش کشاورزی ۱۸۰ هزار شغل در ماه گذشته افزایش یافته باشد. علاوه بر شرایط آب و هوایی و افزایش کمبود کارگر، کاهش قیمت بازار سهام و افزایش درصد سود خزانه داری آمریکا هم که در اواخر ۲۰۱۸ شرایط بازار مالی را کند کرده بود، در کاهش رشد اشتغال مؤثر بوده است.

طول میانگین هفته کاری به ۳۴.۴ ساعت در ماه گذشته از ۳۴.۵ ساعت ژانویه کاهش یافت. جوئل  ناروف ،اقتصاددان ارشد در هلند گفت:« این گزارش ها به مردم یادآوری می‌کند که اقتصاد در حال کند شدن است و یک اقتصاد متوسط نمی توانند موقعیت های جدید شغلی ایجاد کند».

 پس از اینکه این گزارش ها به نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی در هفته ای که اطلاعات صادرات چین ضعیف بوده و منطقه یورو هم دچار رکود شده اضافه کرد، سهام آمریکا سقوط کرد و دلار هم ارزش خود را در برابر ارزهای معتبر از دست داد.

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.