معاون موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: کمبود بودجه از اجرای نمایش‌های حرفه‌ای حوزه کودک جلوگیری می‌کند.

کمبود بودجه از اجرای نمایش‌های حرفه‌ای حوزه کودک جلوگیری می‌کند
به گزارش قدس آنلاین ؛ مهدی‌ سیم‌ریز  اظهار داشت: نمایشنامه‌های مطلوب تئاتر در بخش کودک و نوجوان به اندازه کافی وجود ندارد، در حال حاضر تئاتر در این بخش با محتوای ضعیفی مواجه است که باید در این زمینه تدابیری صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد علاوه بر کمبود نمایشنامه مطلوب، با مشکلاتی در بخش حامی مالی نیز مواجه است، در حال حاضر این نهاد با حامی مالی برای اجرای نمایش‌های حرفه‌ای در ارتباط نیست، باید معضلات در این بخش برطرف شود و وضعیت بهتری برای کودک و نوجوان فراهم شود.

معاون موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: البته مشکلات مذکور صرفاً در بخش کودک و نوجوان نبوده و در بخش بزرگسالان نیز این معضلات وجود دارد، در دو بخش مشکلات این چنینی گریبان‌گیر شده که جهت برطرف‌سازی آنها باید سریعتر اقدام کرد.

سیم‌ریز با اشاره به وضعیت نامطلوب دستمزد بازیگران تئاتر کودک و نوجوان، ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان نمایش‌های حرفه‌ای موجود در بخش کودک و نوجوان را به صورت مداوم برگزار کرد؛ چرا که بودجه کافی در این باره وجود نداشته و حقوق بازیگران ماهر تئاتر کودک و نوجوان بسیار پایین است.

وی بیان کرد: در بخش تولید نمایش‌ها هیچ مشکلی دیده نمی‌شود و این نهاد به بهترین نحو از عهده تولید نمایش‌های کودک و نوجوان بر آمده اما تنها به دلیل لزوم صرف مبالغ بسیار زیاد برای اجرای عمومی، نمی‌توانند این امر را محقق سازند و مخاطبان نیز جذب نمی‌شوند.

معاون موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان قادر به اجرای دائم بر روی صحنه نبوده که این مورد نیز به نبود حمایت‌کننده برمی‌گردد، تئاتر منبع مالی مناسبی نداشته و نمی‌تواند هزینه‌های امور مذکور را فراهم کند.

سیم‌ریز گفت: در صورت درآمدزایی تئاتر در بخش کودک و نوجوان، می‌توان وجود پایگاه ثابت برای تئاتر کودک و نوجوان را پیش‌بینی کرد، به همین نحو می‌توان در بخش درآمدزایی نیز موفق بود، توسط این امر گروه‌های حرفه‌ای به صحنه می‌آیند و نمایش‌های کودک و نوجوان با کیفیت بهتری اجرا می‌شوند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.