به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت «سید محمد باقر حکیم» ، دفتر رئیس جریان حکمت صبح امروز میزبان مقامات بلندپایه این کشور و کشورهای خارجی است.

عمار حکیم: اجازه نمی‌دهیم عراق پایگاه حمله به همسایگان شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، قرار است در نشست امروز که در دفتر سید عمار حکیم در بغداد برگزار شود، رئیس جمهور ، نخست وزیر و رئیس مجلس و دیگر مقامات بلندپایه فعلی و سابق این کشور حضور یابند.

سفیران دیگر کشورها از جمله سفیر کشورمان نیز از جمله مهمانانی است که از وی  برای حضور در این نشست دعوت شده است .

در این مراسم که به میزبانی سید عمار حکیم رئیس جریان تازه تاسیس حکمت در دفترش در بغداد برگزار می شود، شخصیت های بلندپایه این کشور  درباره ویژگی های سیاسی و مبارزاتی شهید سید باقر حکیم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

دیروز نیز برای گرامیداشت روز «شهید عراق» اجتماع مردمی گسترده ای با حضور اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و نیز شیوخ عشایر  در میدان الخلانی در بغداد برگزار شده بود.

بر اساس این گزارش، برهم صالح رئیس جمهوری عراق،‌محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق، نوری  المالکی رئیس ائتلاف  دولت قانون و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد وارد محل برگزاری این نشست رسمی شده‌اند و با حضور این مقامات این نشست رسما آغاز شده است.

حیدر العبادی نخست وزیر سابق و هادی  العامری رئیس ائتلاف الفتح از دیگر مقامات شرکت کننده در این مراسم هستند.

آغاز سخنرانی سید عمار حکیم

رئیس جریان حکمت و ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق با خیر مقدم به همه شرکت کنندگان در مراسم رسمی سالروز شهادت آیت  الله محمد باقر حکیم از رئیس جمهوری و رئیس پارلمان و دیگر مقامات سیاسی داخلی و خارجی شرکت کننده در این مراسم تشکر کرد.

وی با بیان اینکه دیدار ما هر سال اول ماه رجب به مناسبت روز شهید عراقی تجدید می‌شود، از مقام شامخ شهدای بزرگ عراق و در راس آنها شهید صدر و شهید آیت الله العظمی سید محمد باقر حکیم تجلیل کرد.

حکیم افزود ما شهید محراب را نه تنها در زمینه شخصی یا خانوادگی یا مناطقی، بلکه در سطح عراق و جهان اسلام از دست دادیم، زیرا او از معدود شخصیت‌های عراقی بود که قدرت عالی برای ارتباط با محیط پیرامونی داخلی، منطقه‌ای و بین المللی داشت.

وی خاطر نشان کرد شهید محراب(شهید حکیم) که در حد خودش طرحی برای وحدت ملی و تصمیم‌گیری مستقل ملی بود که با منطق اولویت عراقی در بنای طرح ملی برای نظام مستقل سیاسی آن تعامل می‌کرد.

حکیم اظهار داشت هدف قرار گرفتن شهید محراب زمان کوتاهی پس از سرنگونی رژیم سابق صورت گرفت که در حقیقت وحدت ملی عراق و استقلال تصمیم گیری ملی عراق هدف قرار گرفت.

وی تاکید کرد امکان ندارد که اجازه دهیم عراق به محل و نقطه‌ای برای تجاوز به همسایگانش تبدیل شود، اجازه احداث پایگاه‌های نظامی خارجی در عراق را نخواهیم داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.