نشست خبری مدیران مناطق ۴، ۵ و ۶ شهرداری مشهد ظهر امروز در محل ساختمان اداره روابط عمومی شهرداری مشهد برگزار شد.

احداث پروژه پارکینگ خیابان ابوریحان و بهره‌برداری از مجموعه آبی مجهز شهید آوینی

به گزارش قدس آنلاین، حسین عبدالله‌زاده شهردار منطقه ۵ مشهدگفت ، امروز در نشست خبری با اشاره به این که هزار و ۴۳۸ هکتار محدوده خدماتی و ۴ هزار و ۲۲۲ هکتار محدوده حریم منطقه ۵ است، افزود: ۱۱۰ هکتار از این منطقه در بافت فرسوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از بحث‌های این منطقه که از ابتدای سال به عنوان فرصت و تهدید به آن پرداخته‌ایم زمین‌های رها شده‌ است که کارگروهی تشکیل و با شناسایی مالکان جلساتی با آنان برگزار و توافقات اولیه با ۱۵۸ نفر از این مالکان انجام شد.

وی با بیان اینکه در سطح منطقه پنج ۳۷ پارک و فضای سبز وجود دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین این پارک‌ها پارک وحدت است، که بخشی از این پارک برای بانوان تدارک دیده شده است و فرهنگسرای زیارت نیز قرار دارد.

عبدالله‌زاده ادامه داد: در سال ۹۷ با توجه به سرانه پایین منطقه، سه پارک و بوستان به بهره‌برداری رسید و یک بوستان نیز در انتهای شهید آوینی ۵۷ تا اردیبهشت‌ماه ایجاد خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ مشهد با اشاره به اینکه در اوایل سال آینده مجموعه آبی دو منظوره برای بانوان و آقایان را به بهره‌برداری خواهیم رساند، تصریح کرد: همچنین ساماندهی شلوغ‌بازار نیز در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: در این منطقه مسیر دوچرخه سواری وجود نداشت لذا ایجاد ۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه مدنظر قرار گرفته که فاز اول آن تا قبل از عید به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که مناطق با کمبود مواجه بودند، نبود برنامه بود که با تصویب برنامه عملیاتی ۹۷-۴۰۰ شهرداری مشهد مناطق دارای برش و برنامه مشخص شدند که ما نیز در برش منطقه‌ای خود ۱۳ مساله اساسی با ۵ هدف کلان را شناسایی کرده‌ایم.

عبدالله‌زاده افزود: یکی از مهمترین موضوعات پیش روی منطقه ۵ وجود سه گودال است که به آن توجه ویژه داریم.

شهردار منطقه ۵ مشهد با بیان اینکه ۱۴۵ هکتار در بافت خدماتی زمین بزرگ مقیاس داریم، اظهار کرد: در این منطقه تعداد ۳۷ پارک و فضای سبز وجود دارد و سرانه فضای سبز نیز به ازای هر نفر ۴ مترمربع است.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه جمعه بازار در حریم منطقه است، گفت: شروع احداث آن از سال ۹۴ بوده و دخالتی در احداث و مکانیابی نداشتیم.

عبدالله‌زاده بیان کرد: در واقع سازمان میادین کار را پیگیری می‌کند و به دنبال رفع معضلات آن هستیم.

وی افزود: پیش از این جمعه بازار در محدوده بولوار میامی قرار داشت و مسوولان با انتقال آن از محدوده به حریم شهر به دنبال رفع مشکلات مربوطه بودند.

شهردار منطقه ۵ مشهد با اشاره به اخذ مشاور برای این منظور، گفت: طرح آماده برای تعریض خیابان‌های اطراف جمعه بازار است.

عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه این حجم از استقبال پیش‌بینی نشده بود، افزود: پیش از این ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر مراجعه کننده به جمعه بازار ثبت شده بود. که این رقم با احداث جمعه بازار در مکان جدید به ۲برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۷ و نیم میلیارد بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده تا کار از دو مسیر دنبال شود.

شهردار منطقه ۵ مشهد با بیان اینکه شهرداری وظیفه ای در قبال جمع‌آوری معتادان ندارد، افزود: با این حال، همکاری بین شهرداری و سایر نهادی دخیل در امر صورت می گیرد و در این راستا اعتباراتی از سوی ستاد منظور شده و در اختیار حوزه‌های مربوطه قرار گرفته است.

عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه ۴۲۳ هزار بوته گل برای نوروز ۹۸ کاشته می‌شود، گفت: پیش از این المان‌های نوروزی چندانی در منطقه نداشتیم.

وی ادامه داد: میزان صدور پروانه به نسبت سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته و به ۲۷۹ مورد پروانه رسیده است.

احداث پروژه پارکینگ خیابان ابوریحان با مشارکت بخش خصوصی

غلامرضا غلامی زه‌آب شهردار منطقه ۴ گفت: احداث پروژه پارکینگ خیابان ابوریحان با ظرفیت ۱۰۰۰ جای پارک خودرو در دستور کار قرار دارد.

وی که با موضوع ارائه گزارش عملکرد یکساله و تشریح فعالیت‌های استقبال از بهار ۹۸ در نگارخانه شهر برگزار شد، اظهار کرد: معضل پارکینگ در خیابان ابوریحان و مفتح وجود دارد. برای این منظور پروژه احداث پارکینگ در خیابان ابوریحان با مساحت ۹۷۶۰ مترمربع در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه به مشارکت گذاشته شده اما تاکنون مشارکتی صورت نگرفته است. اما براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در این پروژه ۳ طبقه پارکینگ احداث می‌شود و جای پارک ۱۰۰۰ خودرو را فراهم می‌آورد.

شهردار منطقه ۴ مشهد با اشاره به اینکه ۱۰ محله با ۱۲۰ مسجد و حسینیه، ۹۸ مدرسه و ۵ حوزه علمیه در منطقه ۴ مشهد فعال است، افزود: همچنین منطقه ۴ پرتراکم‌ترین منطقه مشهد محسوب می‌شود. یعنی ۱۹۵ نفر در هکتار ساکن هستند. این در حالی است که تراکم میانگین در مشهد ۷۸ نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۴ هزار ملک در منطقه وجود دارد، افزود: دو سوم این تعداد ملک فاقد سند است و بافتی ریزدانه دارد و متوسط زیربنا ۸۰ مترمربع است.

فرسوده بودن ۲۸ درصد مساحت منطقه

شهردار منطقه ۴ مشهد ۲۸ درصد از مساحت منطقه را جزء بافت فرسوده خواند و گفت: ۲۴ درصد جمعیت بافت فرسوده مشهد در محلات میثم، شهید قربانی و پنجتن قرار دارد.

غلامی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ خانواده شهید، ۳۶ خانواده آزاده و ۹۶ خانواده جانباز نیز در این منطقه زندگی می کنند.

وی به سکنی گزیدن ۴۰ هزار خانواده مهاجر در منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: این رقم معادل ۱۵ درصد جمعیت کل منطقه محسوب می شود.

شهردار منطقه ۴ مشهد به اجرای طرح اگو در ناحیه یک و دو این منطقه اشاره کرد و افزود: این طرح در ناحیه ۳ منطقه نیز در دست اجرا است.

غلامی در خصوص وضعیت تحقق درآمدی منطقه، توضیح داد: ۹۷ درصد جذب درآمد صورت گرفته و امید است سقف درآمدی پیش‌بینی شده به صورت کامل محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۵۱ اقدام برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی صورت گرفته است، بیان کرد: با توجه به اینکه اراضی قولنامه‌ای است در تلاش هستیم این با مشوق‌های ارائه شده این املاک تعیین تکلیف شود.

بهره‌برداری از دو بوستان تا پایان سال

شهردار منطقه ۴ مشهد به بهره‌برداری از دو بوستان لاله و نرگس تا پایان سال اشاره کرد و گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای احداث این دو بوستان هزینه شده است. ضمن اینکه دو بوستان خطی آفرینش و بزرگراه شهید بابانظر را نیز در دست اقدام داریم.

غلامی بیان کرد: ۳ بوستان بزرگ بهشت، بسیج و ارم در این منطقه وجود دارد و ۱۱ پارک کوچک نیز در سطح منطقه پراکنده است و به نوعی از این حیث، منطقه ۴ برخوردار محسوب می‌شود. علاوه بر این، ۲ بوستان ویژه بانوان نیز در این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به احداث گود کشتی با چوخه در منطقه ۴، بیان کرد: این گود در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و با زیربنایی به مساحت ۳ هزار متر در آینده نزدیک انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۴ مشهد افزود: تلاش می‌شود ساخت و سازهای منطقه با در نظر گرفتن بالاترین استانداردهای ممکن احداث شود تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

غلامی در خصوص سایر پروژه‌های این منطقه، گفت: پروژه تعریض و بهسازی پیاده‌روهای خیابان ایثار و علیمردانی اجرا شد و به اتمام رسید.

وی ادامه داد: همچنین ۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری ایجاد شده و هزار متر نیز بر این تعداد افزوده خواهد شد.

احداث پروژه‌های مشارکتی با حضور بخش خصوصی

شهردار منطقه ۴ مشهد خاطرنشان کرد: احداث مجموعه آبی شهید قربانی نیز در جریان است و برای امسال و سال آینده اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است و با قدرت کار را به پیش می رود.

غلامی با بیان اینکه احداث مسجد شهید کمالی در پارک لاله و نرگس در دستور کار قرار دارد، افزود: در کنار آن پارکینگی نیز با هدف رضایتمندی شهروندان احداث شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال نیز ۴۸ هزار تن زباله جمع‌آوری شده است، افزود: ۳ و نیم میلیون متر مربع نیز رفت وروب معابر سطح منطقه صورت می گیرد.

شهردار منطقه ۴ مشهد در خصوص پروژه های مشارکتی منطقه نیز توضیح داد: پروژه مشارکتی علویه با ۳۰ درصد پیشرفت با ۱۸۱ واحد با مشارکت شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی در حال احداث است. همچنین احداث پارکینگ مجتمع تجاری پارکینگ طبقاتی امین نیزشروع شده و پیگیر ادامه کار هستیم.

غلامی خاطر نشان کرد: مجتمع مسکونی تجاری ارم نیز در مساحت ۱۰ هزار مترساخته خواهد شد.

وی گفت: همچنین پروژه سرمایه گذاری شهید آوینی که پروژه ای تجاری، ورزشی و تفریحی است، نیز در دستور کار است و در حال پیگیری برای به مشارکت گذاشتن آن هستیم.

شهردار منطقه ۴ مشهد با بیان اینکه برای افزایش سطح رضایتمندی شهروندان، زمین‌های ورزشی احداث می‌شود، گفت: احداث گود کشتی با چوخه در این راستا مورد توجه است و هم اکنون از کشتی استقبال خوبی نیز در بین شهروندان منطقه صورت می‌گیرد.

نورپردازی خیابان‌های پنجتن و التیمور

غلامی با اشاره به نورپردازی خیابان های پنجتن و التیمور گفت: امسال این معابر به صورت ویژه نورپردازی شد. ضمن اینکه معابری که آسفالت نبود، آسفالت شد. گرچه معابر خاکی به صورت رسمی نداریم و معابر فرعی موجود نیز آسفالت شده است.

وی افزود: در این راستا ۳۰۰ هزار متربع آسفالت و روکش آسفالت صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۴ مشهد در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز توضیح داد: بناهای غیرمجاز در حال حاضر به این شکل اجرا می‌شود که ابتدا سازنده پروانه می‌گیرد و تا حدی از بنا را مجاز می‌سازد. با وجود تیم‌های نظارت بر ساخت و سازها، تخلفات به سرعت رصد شده و تخلفات به کمیسیون ماده صد ارسال می شود.

غلامی بیان کرد: در حال حاضر اینکه تخلفات مخفیانه شکل گیرد، وجود ندارد و بلافاصله تخلفات رصد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.