رضا جمشیدی گفت: امیدی به پرداخت بودجه حاشیه شهر مشهد و کلان شهرهای مذهبی در سال ۹۷ نیست.

امیدی به بودجه ۱۳۰ میلیاردی حاشیه و بافت‌های فرسوده نداریم/ابلاغ "بودجه زیارت" تا پایان سال جاری

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: براساس آخرین  پیگیری هایی که امروز شنبه ۱۸ اسفند ماه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشتم، اعلام شد که بودجه زیارت سال ۹۷ تا قبل از پایان اسفند ماه ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: بودجه زیارت در سال ۹۷ در مجموع ۱۵میلیارد تومان برای سه استان فارس، قم و خراسان رضوی در نظر گرفته شده است و دولت اعلام کرده است که بر اساس شاخص هایی همچون میزان  زائر پذیر بودن هر استان مبلغ را اختصاص خواهد داد اما در حال حاضر  مشخص نیست که سهم استان خراسان رضوی از این مبلغ چقدر است .

جمشیدی تصریح کرد: این واقعیت وجود دارد که اگر حتی تمام این مبلغ به خراسان رضوی تعلق بگیرد، برای موضوع زیارت کافی نیست و حداقل به دو یا سه برابر این بودجه برای تسهیل  زیارت در خراسان رضوی نیاز است . زیرا در حال حاضر بخشی از اعتبارات داخلی استان صرف موضوع زیارت می شود که اگر بودجه این حوزه به درستی از سوی دولت تامین شود نیاز به استفاده از بودجه ردیف های دیگر نیست.

وی در مورد عدم تخصیص بودجه حاشیه شهر مشهد و باز آفرینی بافت فرسوده، نیز تصریح کرد: دربودجه  سال ۹۷، برای حاشیه شهر مشهد مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و همچنین یک ردیف با بودجه ۱۰۰میلیارد تومان برای  بهسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه کلان شهرهای مذهبی و شهرهای بزرگ در سال ۹۷ دیده شده است که چون تفکیک در مورد شهرهای مختلف انجام نشده ، مشخص نیست سهم خراسان رضوی از این ردیف چه اندازه است .

وی افزود: در مورد این دو ردیف بودجه نیز برغم صحبت ها و پیگیری های متعددی که انجام شده است و قول‌های مساعدی که داده شده است اما به خاطر اینکه مسئولان ادعا دارند درآمدهای دولت در سال جاری به طور کامل محقق نشده معلوم نیست چه زمانی اختصاص پیدا خواهد کرد و امسال نمی توان امیدی به ابلاغ آن داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.