رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی معتقد است مصوبه ممنوعیت نمایندگی بیش از ۳ دوره ممکن است مغایر اصل ۳ قانون اساسی است چراکه این اصل بر رعایت عدالت دلالت دارد و و شرایط حضور برای همه افراد دارای صلاحیت را فراهم کرده است.

ممنوعیت نمایندگی بیش از ۳ دوره مغایر قانون اساسی است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر «ممنوعیت نمایندگی بیش از ۳ دوره» در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان در مخالفت با این مصوبه آن را خلاف قانون اساسی می دانند، اظهار داشت: تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است و اگر ما سخنی می گوییم از باب تحلیل موضوع است.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد این مصوبه با اصل ۶۲ و ۶۳ قانون اساسی مغایر است، افزود: چراکه قانون را تفسیر مضیق و حیطه قانون را کوچک می کند. علی رغم اینکه طبق قانون مردم به هرکسی که بخواهند می توانند رای دهند و هرکس که رای مردم را داشته باشد به عنوان نماینده ملت به مجلس راه پیدا می کند به نظر میرسد در مصوبه مجلس می خواهیم به مردم بگوییم چه کسانی را انتخاب کنید و چه کسانی را انتخاب نکنید و حق انتخاب را ازآنها بگیریم. 
طبق گفته حاجی بابایی از سوی دیگر مصوبه ممنوعیت نمایندگی بیش از ۳ دوره ممکن است مغایر اصل ۳ قانون اساسی نیز باشد چراکه این اصل بر رعایت عدالت دلالت دارد و و شرایط حضور برای همه افراد دارای صلاحیت را فراهم کرده است.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: گرچه این موضوع شامل حال بنده نمی شود اما به نظرم این مصوبه محروم کردن مجلس از نیروهای کارآمد و باتجربه است که به نظرم کار درستی نیست بلکه باید در کنار نیروهای تازه نفس و کارآمد از افراد باتجربه نیز استفاده شود. 
وی معتقد است مجلس موفق مجلسی است که ترکیبی از همه نیروها در آن باشد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.