شهردار منطقه ۶ مشهد گفت: سرانه فضای سبز منطقه ۷.۲۳ مترمربع است که خوشبختانه توانسته‌ایم بیش از ۱۰ هکتار به فضای سبز این منطقه اضافه کنیم.

بیشترین بافت فرسوده مشهد با ۴۲۱ هکتار در منطقه ۶ واقع است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت اله حیدری شهردار منطقه ۶ مشهد امروز در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری منطقه ۶ افزود: در این خصوص کدبندی‌ها انجام شده و تلاش می‌شود ادغام بخشی از مناطق به یکدیگر مشکل و مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند، اما در این زمینه پیگیر سیاست کلی ستاد هستیم.

وی با بیان این که جمعیت حاشیه نشین منطقه بالغ بر ۱۸۰ هزار نفراست که این رقم از جمعیت برخی شهرستان‌های استان بیشتر است، اظهار کرد: جمعیت منطقه ۶ بالغ بر ۲۳۲۶۱۶ نفر با سه ناحیه، ۱۵ محله و میانگین سنی حدود ۲۶ سال است.

شهردار منطقه ۶ مشهد تصریح کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۷.۲۳ مترمربع است که خوشبختانه توانسته‌ایم بیش از ۱۰ هکتار به فضای سبز این منطقه اضافه کنیم.

حیدری ادامه داد: مجموع اعتبارات مصوب سال جاری ۲۷۱ میلیارد تومان است که در حال حاضراز این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

وی گفت: اعتبارات عمرانی سال جاری ۱۲۲ میلیارد بوده که از این مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تاکنون به صورت قطعی وصول شده است.

شهردار منطقه ۶ مشهد  با بیان اینکه نیاز به تعریف حریم در اطراف منطقه ثامن و حرم مطهر رضوی داریم تا با عنوان حریم سیاحتی زیارتی شناخته شود، افزود، زیرا هم اکنون فضاهایی که در آن زائر و مجاور بتواند در مشهد و اطراف آن حضور داشته و برخورداری لازم را داشته باشند، نداریم.

شهردار منطقه ۶ مشهد در خصوص بحث توزیع گردشگری، گفت: زمانی می‌توانیم به این موضوع به صورت خاص ورود کنیم که بتوانیم منطقه را برخوردار کنیم. اگر چنین چیزی محقق شود، با توجه به اینکه حداقل فاصله را با حرم مطهر داریم، میتوانیم امکانات خوبی را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

حیدری با اشاره به اینکه سرمایه گذار زمانی به سرمایه گذاری رغبت می‌کند که در محاسبات خود فضای مناسب برای آورده اش را پیدا کند، ادامه داد: باید دید مدیریت ستادی برای منطقه چه اهمیتی قائل است. در این راستا ایجاد پروژه‌های خاص در مناطق پیشنهاد شده بود و برای نمونه می‌توان به احداث پل مصلی به عنوان یکی از پروژه‌های خاص اشاره کرد که ورودی مثبت را به همراه دارد.

وی در خصوص احداث مسکن ارزان قیمت در ابتدای جاده میامی، گفت: پیشنهاد شده بود ابتدای جاده میامی را برای مسکن ارزان قیمت تعریف کنیم و تصور بود این موضوع می‌تواند نقطه ضعف منطقه باشد. اما هم اکنون قرار شده منطقه بندی در زمین‌های ابتدای بولوار میامی صورت گیرد تا پروژه‌ها را به صورت ظرفیت منطقه‌ای به سرمایه گذار معرفی کنیم.

شهردار منطقه ۶ مشهد با اشاره به صدور ۱۵۷ پروانه طی امسال بیان کرد: همچنین ۱۱۸۶ متر پایانکار طی سال جاری صادر شده است.

حیدری در خصوص مشکلات شهرک شیرین، گفت: مشکل شهرک اتصال بدنه شهرک به سمت دیگر صدمتری است. پس پل مصلی را به عنوان یک گزینه پیشنهادی مطرح کردیم.

شهردار منطقه ۶ مشهد  گفت: احداث پارک ۳ هزارمتری، سوله بحران چند منظوره و پارک خطی حاشیه راه آهن نیز در دستور کار است و مجموعه عملکردی ما در حوزه عمرانی و خدماتی معطوف به مناطق کم‌برخوردار است.

 حسین عبدالله‌زاده شهردار منطقه ۵ مشهد در ادامه این  نشست خبری گفت: مجموعه آبی مجهز شهید آوینی اردیبهشت سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این که هزار و ۴۳۸ هکتار محدوده خدماتی و ۴ هزار و ۲۲۲ هکتار محدوده حریم منطقه ۵ است، افزود: ۱۱۰ هکتار از این منطقه در بافت فرسوده است.

عبدالله زاده اضافه کرد: در حال حاضر یکی از بحث‌های این منطقه که از ابتدای سال به عنوان فرصت و تهدید به آن پرداخته‌ایم زمین‌های رها شده است که کارگروهی تشکیل و با شناسایی مالکان جلساتی با آنان برگزار و توافقات اولیه با ۱۵۸ نفر از این مالکان انجام شد.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه در سطح منطقه پنج ۳۷ پارک و فضای سبز وجود دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین این پارک‌ها پارک وحدت است، که بخشی از این پارک برای بانوان تدارک دیده شده است و فرهنگسرای زیارت نیز قرار دارد.

عبدالله‌زاده ادامه داد: در سال ۹۷ با توجه به سرانه پایین منطقه، سه پارک و بوستان به بهره‌برداری رسید و یک بوستان نیز در انتهای شهید آوینی ۵۷ تا اردیبهشت‌ماه ایجاد خواهد شد.

 شهردار منطقه ۴  غلامرضا غلامی زه‌آب همدر ادامه این نشست گفت: احداث پروژه پارکینگ خیابان ابوریحان با ظرفیت ۱۰۰۰ جای پارک خودرودر دستور کار قرار دارد.

 وی افزود: معضل پارکینگ در خیابان ابوریحان و مفتح وجود دارد. برای این منظور پروژه احداث پارکینگ در خیابان ابوریحان با مساحت ۹۷۶۰ مترمربع در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه به مشارکت گذاشته شده، اما تاکنون مشارکتی صورت نگرفته است. اما براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در این پروژه ۳ طبقه پارکینگ احداث می‌شود و جای پارک ۱۰۰۰ خودرو را فراهم می‌آورد.

شهردار منطقه ۴ مشهد با اشاره به اینکه ۱۰ محله با ۱۲۰ مسجد و حسینیه، ۹۸ مدرسه و ۵ حوزه علمیه در منطقه ۴ مشهد فعال است، افزود: همچنین منطقه ۴ پرتراکم‌ترین منطقه مشهد محسوب می‌شود. یعنی ۱۹۵ نفر در هکتار ساکن هستند. این در حالی است که تراکم میانگین در مشهد ۷۸ نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۴ هزار ملک در منطقه وجود دارد، افزود: دو سوم این تعداد ملک فاقد سند است و بافتی ریزدانه دارد و متوسط زیربنا ۸۰ مترمربع است.

شهردار منطقه ۴ مشهد ۲۸ درصد از مساحت منطقه را جزء بافت فرسوده خواند و گفت: ۲۴ درصد جمعیت بافت فرسوده مشهد در محلات میثم، شهید قربانی و پنجتن قرار دارد.

غلامی ادامه داد: همچنین ۴۰۰ خانواده شهید، ۳۶ خانواده آزاده و ۹۶ خانواده جانباز نیز در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی به سکنی گزیدن ۴۰ هزار خانواده مهاجر در منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: این رقم معادل ۱۵ درصد جمعیت کل منطقه محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۴ مشهد به اجرای طرح اگو در ناحیه یک و دو این منطقه اشاره کرد و افزود: این طرح در ناحیه ۳ منطقه نیز در دست اجرا است.

غلامی در خصوص وضعیت تحقق درآمدی منطقه، توضیح داد: ۹۷ درصد جذب درآمد صورت گرفته و امید است سقف درآمدی پیش‌بینی شده به صورت کامل محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۵۱ اقدام برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی صورت گرفته است، بیان کرد: با توجه به اینکه اراضی قولنامه‌ای است در تلاش هستیم این با مشوق‌های ارائه شده این املاک تعیین تکلیف شود.

شهردار منطقه ۴ مشهد به بهره‌برداری از دو بوستان لاله و نرگس تا پایان سال اشاره کرد و گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای احداث این دو بوستان هزینه شده است. ضمن اینکه دو بوستان خطی آفرینش و بزرگراه شهید بابانظر را نیز در دست اقدام داریم.

غلامی بیان کرد: ۳ بوستان بزرگ بهشت، بسیج و ارم در این منطقه وجود دارد و ۱۱ پارک کوچک نیز در سطح منطقه پراکنده است و به نوعی از این حیث، منطقه ۴ برخوردار محسوب می‌شود. علاوه بر این، ۲ بوستان ویژه بانوان نیز در این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به احداث گود کشتی با چوخه در منطقه ۴، بیان کرد: این گود در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و با زیربنایی به مساحت ۳ هزار متر در آینده نزدیک انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۴ مشهد افزود: تلاش می‌شود ساخت و سازهای منطقه با در نظر گرفتن بالاترین استانداردهای ممکن احداث شود تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

غلامی در خصوص سایر پروژه‌های این منطقه، گفت: پروژه تعریض و بهسازی پیاده‌روهای خیابان ایثار و علیمردانی اجرا شد و به اتمام رسید.

وی ادامه داد: همچنین ۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری ایجاد شده و هزار متر نیز بر این تعداد افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.