رئیس مجلس شورای اسلامی گغت: یکی از ابتلائات بشر در روزگار ما عدم توجه به حفظ لسان و حرمت زبان است که آثار آن افول شخصیت فرد و به هم ریختگی روابط اجتماعی است.

عدم توجه به حفظ لسان در روزگار ما منجر به افول شخصیت فرد و به هم ریختگی روابط اجتماعی شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 19 اسفند 97) با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت:‌ خداوند می‌فرماید من همنشین کسی هستم که همنشین من است و من مطیع کسی هستم که مطیع من است. من بخشنده کسی هستم که تقاضای بخشش کند.این ماه (رجب) ماه من و بنده، بنده من و رحمت،‌رحمت من است. پس هر کسی مرا در این ماه بخواند اجابتش می‌کنم و هر کسی از من چیزی طلب کند به او عطا کنم و هر کسی از من طلب هدایت کند او را هدایت می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند می‌فرماید؛  این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم،‌ پس هر کسی به آن چنگ زند به من رسد. در این حدیث نورانی عظمت این ماه به خوبی نشان داده شده است و ریسمان وصول به حق در ید بندگان اوست که معرفت یابند و طی طریق کنند و خداوند وعده داده است بدان تمسک جوید به حق رسد که کمالی بالاتر از این امر نیست.

وی افزود: رسول الله (ص) در آغاز این ماه این دعا را قرائت می‌کند: خدایا ماه رجب و شعبان را بر من مبارک گردان و ما را به رمضان برسان و بر روزه‌داری و شب خیزی، حفظ زبان و پوشیدن چشم یاری ده و بهره ما را از آن فقط گرسنگی و تشنگی قرار مده.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ زبان و پوشیدن چشم عناصر صیانت بخش شخصیت و هویت انسان است که کلید توفیقات اهل معنا در ماه رجب است و از ابتلائات بشر در روزگار ما عدم توجه به حفظ لسان و حرمت زبان است که آثار آن افول شخصیت فرد و به هم ریختگی روابط اجتماعی است. مخصوصا اگر در آن اهانتی به مسلمانی باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.