حجم کشتار و عرضه گوشت گرم مرغ در خراسان رضوی فراتر از نیاز بازار است.

عرضه گوشت مرغ در خراسان رضوی، بیش از نیاز بازار

به گزارش قدس آنلاین، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان مرغ کشتار شده طی سه روز اخیر در خراسان رضوی دهها تن بالاتر از نیاز بازار بوده است.

علی باخرد هرگونه ادعای کمبود گوشت گرم مرغ در بازار را فضاسازی دلالان دانست و افزود: برخی دلالان سعی می کنند در قیمت ۱۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم مرغ گرم را که از سوی کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی تعیین و ابلاغ شده، اخلال ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه نیاز روزانه بازار استان به ماده پروتئینی مرغ ۴۰۰ تن است ادامه داد: روز ۱۵ اسفند جاری ۴۷۰ تن و ۱۶ اسفند ۴۳۵ تن مرغ در کشتارگاههای خراسان رضوی ذبح شد که ظرف روزهای اخیر حجم کشتار مرغ در خراسان رضوی بیشتر از نیاز بوده و هیچگونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب کمیسیون تنظیم بازار استان برای هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه ۱۱۸ هزار ریال، برای عمده فروشی ۱۲۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۱۲۵ هزار ریال است.

وی افزود: با هماهنگی دادستانی استان هر فردی که با فضاسازی یا کمبود تصنعی در بازار بخواهد در توزیع مرغ اخلال ایجاد کند اخلالگر اقتصادی شناخته شده و با همین عنوان در چارچوب موازین قانونی مورد برخورد قضایی واقع می شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.