البرز- صادق کمالی از جانمایی منطقه ری زمین به عنوان محل اسکان موقت مسافران نوروزی در محور گردشگری کرج به چالوس و برپایی بازارچه سنتی ویژه گردشگران در این منطقه خبر داد.

راه‌اندازی بازارچه سنتی ویژه گردشگران در"جاده چالوس"

صادق کمالی بخشدار آسارا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد:  بخش آسارا در شهرستان کرج یکی از پرترددترین جاده های کشور در ایام پیک سفرها است که با توجه به بار ترافیک این محدوده فراتر از ظرفیت و گنجایش آن، باید سطح خدماتی  و رفاهی مطلوب تری به گردشگران و مسافران ارائه شود.

وی با بیان اینکه اقدامات و برنامه های زیرساختی در دستور کار این محور گردشگری – توریستی قرار دارد، افزود: استقرار اکیپ های امدادی و افزایش تعداد گروه های خدماتی و هلال احمر و اورژانس در جهت خدمت رسانی در مسیر کرج – چالوس از الزامات این بخش به شمار می رود.

کمالی با اشاره به اینکه حجم ترددها به ویژه در ۲۰ روز منتهی به سال جدید بالا است، اضافه کرد: نیاز است تا خودروهای امدادی در این محور بیش از سایر نقاط استقرار داشته باشند، به ویژه در ایام پیک ترافیک حضور تیم های مذکور ضروری است.

وی بیان کرد:یک گروه اکیپ هوایی نیز در بخش آسارا برای مواقع ضروری این ایام در آماده باش قرار می گیرند.

بخشدار آسارا همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی پسماند ها در محدوده گردشگری کرج  - چالوس به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات، از خریداری ۴۶۰ سطل زباله مکانیزه برای جانمایی در این مسیر خبر داد و گفت: سطل های خریداری شده از ۲۰ اسفندماه در نقاط پیش بینی شده قرار خواهد گرفت.

کمالی در ادامه از جانمایی محل مناسب جهت اسکان موقت مسافران خبر داد و گفت: بسترهای استقرار مسافران نوروزی در منطقه ری زمین واقع در مسیر گردشگری کرج – چالوس پیش بینی خواهد شد تا فرصتی برای تجدید قوای گردشگران در طول سفر باشد.

وی افزود: در مسیر جاده آسارا، تعداد ۱۰ نقطه سرویس بهداشتی قرار دارد که به چشمه های جدید در طول مسیر تجهیز خواهد شد.

بخشدار آسارا در ادامه گفت: در نظر داریم تا با مشارکت شهرداری و تعیین اعتبار در محل اسکان موقت(ری زمین) بازارچه سنتی نیز برای استفاده مطلوب تر مسافران نوروزی راه اندازی کنیم.

کمالی با بیان اینکه در طول ۸۰ کیلومتر از مسیر جاده کرج – چالوس، ۱۰ نقطه برای اسکان روستایی مسافران پیش بینی شده است، افزود: ۴۸ بوستان روستایی در حاشیه روستاهای بخش آسارا با پیش بینی رستوران ها و محل اسکان، فضای مناسبی برای استفاده گردشگران نوروزی خواد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.