۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 648195

شهردار مشهد با بیان اینکه سال ۹۸ یک‌سال پرفشار عمرانی مشهد است، گفت: به‌نظرم اکنون که مردم از ما پروژه عمرانی می‌خواهند باید در این زمینه اهتمام خود را بگذاریم و منابع را برای مشهد جذب کنیم.

سال ۹۸ سال پرفشار عمرانی مشهد است

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا کلایی در اولین نشست خبری خود اعلام کرد: مردم باید به ما بگویند کدام مسایل و موضوعات شهری برای آنها در اولویت است. تمام تلاش ما کسب رضایت مندی همشهریان است و نظر آنها پایه و اساس تصمیم گیریهای ماست. در این خصوص، یکی از تلاش های تیم مدیریت شهری کنونی افزایش نشاط اجتماعی در شهر است. همچنین در تلاش هستیم هویت پررنگتری برای مشهد نسبت به گذشته بسازیم.

مردم بخشی از هزینه های حمل و نقل را باید بپردازند

شهردار مشهد در خصوص افزایش احتمالی تعرفه های حمل و نقل شهری در سال جدید گفت: از لحاظ میزان تعرفه های حمل و نقل شهری نسبت به کشور، وضعیت مناسبی داریم. در دوره های قبل، توجه به بخش عمومی بسیار خوب بوده است. در این سالها، با تمام مشکلات مالی، قطار شهری مشهد حتی یک روز هم تعطیل نشده است. باید توجه داشت که افزایش نرخ ارز، مشکلات زیادی را برای ما به همراه داشته است. سال گذشته، هزینه های اجرای قطار شهری در مشهد به ازای هر کیلومتر در حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بود. اما امسال به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان در هر کیلومتر رسیده است. به عبارت دیگر، هزینه اجرای هر متر از قطار شهری در حدود یک میلیارد تومان است. بخشی از این هزینه ها به عهده شهرداری است و بخشی دیگر را باید مردم بدهند. البته هنوز افزایش تعرفه ها در بخش  حمل و نقل قطعی نشده است.

تدارک ۸۵۰۰ جای پارک خودرو در اطراف حرم

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برای نوروز ۹۸ تعداد ۸۵۰۰ جای پارک خودرو در اطراف حرم مطهر در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. البته این اقدامات کوتاه مدت و مسکن است و اقدامات بلندمدت را نیز در شورای همتا و با کار کارشناسی دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه به دنبال احداث پارکینگ در محدوده‌هایی چون بوستان وحدت، میدان شهدا، میدان بسیج و میدان شهید گمنام هستیم و هم‌اکنون نیز احداث برخی از این پروژه‌ها به مناقصه رفته است. اما معتقدم مجموعه طرح پیرامونی حرم مطهر باید از مدهای حمل و نقل جدید را نیز امتحان کند.

استقبال از سرمایه گذاری افغانی ها در پروژه های شهری

وی در پاسخ به خبرنگار افغانی حاضر در نشست خبری در خصوص اقدامات شهرداری برای اتباع افغانی در مشهد گفت: اتباع افغانستانی در مشهد در بازار و گردش مالی شهر حضور جدی دارند. آنها در حوزه تجارت نسبت به دیگر حوزه ها بیشتر ورود کرده اند. به نظر می رسد که افغانها در حال سنجیدن مدیران شهری و اعتماد به آنها هستند و به سختی وارد سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ شهری می شوند. برای همکاری با اتباع افغانستانی و ورود آنها به پروژه های شهری بارها اعلام آمادگی کرده ایم. در گلشهر، تجربه خوبی از همکاری با یک سرمایه گذار افغانی کسب کردیم و از تمام سرمایه گذاران افغانستانی برای سرمایه گذاری در پروژه های شهری دعوت می کنیم.

باز شدن قفل بلوار نماز با گفت و گو

وی تصریح کرد: برای پرداختن به مسایل شهری از الگو همکاری، هماهنگی و یکپارچگی استفاده می کنم. برای همکاری با سایر دستگاه ها، موثرترین روش گفت و گو است. به عنوان مثال قفل بلوار نماز با گفت و گوهای موثر و سازنده باز شد. برای رفع مشکل کمرند جنوبی مشهد نیز بهترین روش گفت و گو و حل دغدغه های موجود است و این قضیه به راحتی حل خواهد شد. انتخاب آقای رئسی را به ریاست قوه قضاییه تبریک می گویم و امیدوارم با آشنایی زیادی که ایشان با مسایل شهر مشهد پیدا کرده اند، در حل برخی از مشکلات به مدیریت شهری کمک کنند.   

بازداشت ۱۵ کارمند فاسد شهرداری

کلایی ابراز داشت: از اولین روزی که مسئولیت شهرداری مشهد به من واگذار شد، مبارزه جدی با فساد مالی در شهرداری مشهد را آغاز کردم. با قاطعیت می گویم تیم مدیریت شهری کنونی، عزم راسخی برای از بین بردن فساد در شهرداری دارد و در این خصوص سه کار عمده را انجام داده است. یکی ثبت الکترونیکی درخواست ها و کم کردن مراجعه حضوری ارباب رجوع به ادارات شهرداری است. اقدام دیگر شناسایی و برخورد با متخلفان است. در یک ماه و نیم گذشته ۱۵ مورد از کارمندان شهری که تخلف مالی داشته اند شناسایی شده و در هنگام رد و بدل شدن وجوهات نقدی دستگیر شده اند. این کار در جلب اعتماد مردم و حفظ آبروی و شان دیگر کارمندان خدوم شهرداری مشهد بسیار مفید است.

سال ۹۸، سال پرفشار عمرانی

وی با بیان اینکه سال ۹۸ یک‌سال پرفشار عمرانی است، اضافه کرد: اصلاح هندسی تقاطع‌ها خواست مردم بوده است. در این مدت برخی از تقاطع های شهری با هزینه های بسیار کم و کارآیی بالا اجرا شد که از جمله آن می توان به اصلاح تقاطع فرامرز-جانباز اشاره کرد. پس از اجرای این پروژه مردم زیادی با شهرداری تماس گرفته و گفتند که وقتی می شود چنین طرحهایی را به این سرعت انجام داد چرا سالها پیش این عملیات انجام نشده است تا از ترافیک آن منطقه راحت شویم؟ مرد حق دارند و بنظرم اکنون از ما پروژه عمرانی را مطالبه می کنند. باید در این زمینه اهتمام خود را بگذاریم و به هرطریقی که شده منابع مالی لازم را برای مشهد جذب کنیم.

تیم داری نه، حمایت آری

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما در جهت کسب رضایت مندی همشهریان حمایت از تیم فوتبال پدیده است. در ابتدای لیگ جمعیت چندانی برای تماشای مسابقات این تیم به ورزشگاه نمی رفتند و پدیده کم هوادار بود. با حمایت هایی که از این تیم داشتیم و کمک هایی که به آنها کردیم امروز پدیده یکی از قدرتهای فوتبال باشگاهی ایران شده است و حدود بیست هزار نفر برای تماشای بازی های خانگی این تیم راهی ورزشگاه می شوند. این استقبال نشاندهنده آن است که جمعیت بسیار زیادی از مشهدی ها از این اتفاق راضی و خشنود هستند.

وی اظهار کرد: موهبت دیگری  که حضور در اماکن ورزشی دارد، خالی شدن هیجانات و کم شدن اثرات منفی روحی و روانی شهروندان است. این موضوع در سالن مهران و در هنگام برگزاری مسابقات تیم پیام مشهد نیز به وضوح به چشم می آید. کمک به تیم های ورزشی اثرات مثبت فراوانی را برای شهر و شهروندان بدنبال دارد.

وی عنوان داشت: البته باید گفت شهرداری مشهد به هیچ عنوان قصد ورود به ورزش قهرمانی و تیمداری در این سطح را ندارد. اقدام ما انجام برخی حمایت ها از جمله آماده کردن زیرساخت ها، تهیه زمین تمرین، تلاش برای رغبت سرمایه گذاران و...  است. اگر در ابتدای فصل والیبال، به حمایت از تیم پیام نمی پرداختیم، والیبال استان نابود می شد. همچنین اقدامات بسیار مفیدی در زمینه کشتی نوجوانان صورت گرفته است که آینده خوبی را برای کشتی استان نوید می دهد. برگزاری جام خراسان بزرگ در سال ۹۸ در رده سنی جوانان و نوجوانان یکی دیگر از اقدامات ورزشی شهرداری مشهد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.