دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: پالرمو و CFT تصمیمات حساسی است و مجمع بحث‌های گسترده و سنگینی کرده است ولی صرف دوسه جلسه نتوانسته‌ایم به تصمیم برسیم. باید ببینیم وعده‌های اروپایی‌ها چه میزان محقق خواهد شد و درباره جبران کار غلط آمریکا چه می‌کنند.

باهنر: درباره پالرمو و CFT باید منتظر تحقق وعده‌ اروپایی‌ها بمانیم

به کزارش قس آنلاین، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در دفتر این حزب برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی النقی اظهار داشت: انتصاب آقای رئیسی به ریاست قوه قضاییه تفاوتی‌هایی با دوره قبلی دارد و آن اینکه برای اولین بار است که از درون قوه قضاییه شخصی به عنوان مسئول این قوه انتخاب می‌شود و تمامی طول مدیریتی خود را در قوه قضاییه گذرانده است.

وی افزود: رهبری هم در حکم انتصاب آقای رئیسی موضوع اولویت برخورد با فاسدان در درون قوه و راه حل‌هایی برای پیش گیری از جرم در دوره جدید را مورد تاکید قرار دادند که ان شاالله رئیس جدید قوه قضائیه نیز به این توصیه‌های مهم رهبری توجه ویژه خواهند داشت.

باهنر تاکید کرد: قوه قضاییه پیشانی نظام است و باید مامن مظلومین باشد و در برابر مجرمین سریع و شدید برخورد کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن اشاره به موضوع مهم تصویب بودجه سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس در هفته‌های اخیر برای نهایی کردن بودجه زحمات فراوانی کشیدند و امروز نیز ایرادات آن توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته و رفع شد. بودجه سال آینده بسیار سخت است و ممکن است منابع پیش بینی شده در این بودجه در سال آینده برآورده نشود. همه باید تمام تلاش خود را برای مدیریت اقتصاد کشور بکنند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات رهبر انقلاب از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه است و امیدواریم در ماه‌های آینده عزمی جدی برای اصلاح این ساختار در نظر گرفته شود تا در سال‌های بعد مشکلات امسال را نداشته باشیم.

باهنر در پاسخ به سوال فارس درخصوص شورای وحدت راهبردی جریان انقلاب و اخباری مبنی بر تعیین رییس آن گفت: در رابطه با این سوال من بارها گفته‌ام که در غیبت دو سه حزب فراگیر این مشکلات را در ماه‌های باقی مانده به انتخابات‌ داریم که بیشتر توان خود را صرف وحدت درون جناحی می‌کنیم و دیگر برای رقابت با جریان مقابل توان نمی‌گذاریم. امروز رقابت‌ها جبهه محور شده است و تعریف حقوقی مشخصی ندارد.

وی ادامه داد: شورای وحدت راهبردی نیروهای انقلاب دنباله همان جریان وحدت دوره‌های قبل است. این شورا در دوره‌های قبلی با نام‌هایی چون جبهه مردمی و شورای هماهنگی جریان انقلاب فعالیت می‌کرد.

وی افزود: تلاش بر این است که همه گروه‌های قبلی در این شورا حضور یابند و گروه‌های دیگر هم اضافه شوند. درباره ریاست این شورا هم سخنگویش باید صحبت کند و اگر خود صلاح ببیند جزئیات را بیان خواهد کرد.

باهنر در پاسخ به پرسشی درخصوص فعالیت انتخاباتی جبهه پیروان اظهار داشت: در رابطه با مسائل مربوط به انتخابات ما زیرمجموعه جریان اصولگرایی هستیم و جبهه پیروان و جامعه مهندسین قصد ارائه لیست مستقل برای انتخابات را ندارد و تلاش ما این است که به تفاهم با تمامی گروه‌های سیاسی اصولگرا برسیم که البته به دلیل وجود نگاه‌های مختلف در جریان اصولگرایی کار دشواری است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با اشاره به جوانگرایی در جریان اصولگرا خاطرنشان کرد: در دوره گذشته که لیستی واحد از سوی اصولگرایان ارائه شد در مجموع رگه‌هایی از جوانگرایی در آن وجود داشت. در هر حال در بحث جوانگرایی متاسفانه همواره دچار افراط و تفریط می‌شویم و زمانی قدیمی‌ها به هیچ عنوان کنار نمی‌رفتند و امروز برخی افراط در استفاده از جوانان را در دستور کار قرار داده‌اند. تربیت نیروهای جوان باید در فرآیندی اتفاق بیفتد.

باهنر همچنین درباره لایحه اصلاح قانون انتخابات خاطرنشان کرد: در برخی کشورها انتخابات تناسبی است و این نوع رویکرد نیز در اصلاح قانون انتخابات در مجلس در حال بررسی است و شاید به تصویب نمایندگان هم برسد. البته هنوز هیچ تصمیم گیری در این رابطه نگرفته نشده است.

باهنر با بیان اینکه ما در مجلس هشتم مانیفستی تحت عنوان بایدها و نبایدهای اصولگرایی تدوین کردیم گفت: این مانیفست دنبال شد ولی چون پشتوانه حزبی نداشت و در مرکزیت حزبی به تصویب نرسید. اصولگرایان برای انتخابات مجلس بعدی مواضع خود را اعلام می‌کنند اما نباید انتظار داشت که همه آن را بپذیرند. جریان اصولگرایی امروز با نام نیروهای انقلاب کار می‌کند.

دبیرکل جام تصریح کرد: جریان انقلابی به این معنا نیست که مابقی ضدانقلاب هستند بلکه نشانه حساسیت بر روی شعارها و اصول انقلاب است.

وی ادامه داد: معمولا صحنه تبلیغات انتخابات بیشتر از اینکه یک صحنه متفکرانه باشد، هیجانی است و وضعیتی است که هرکس بتواند رقیبش را از صحنه خارج کند، پیروز است. نباید صرفا هیجانی باشد.بلکه برنامه‌های عملیاتی مهم‌تر هستند و تلاش می‌کنیم تا مخاطبین علاقه‌مند برنامه‌های ما را ببیند. باید عالمانه و مدبرانه این برنامه‌ها را بنویسیم. برخی اعضای جامعه اسلامی مهندسین در مجلس حضور دارند و در کمیته‌های ۷گانه جامعه اسلامی در حال بررسی شرایط هستیم.

باهنر افزود: پالرمو و cft تصمیمات حساسی است و مجمع بحث‌های گسترده و سنگینی کرده است ولی صرف دوسه جلسه نتوانسته‌ایم به تصمیم برسیم. باید ببینیم وعده‌های اروپایی‌ها چه میزان محقق خواهد شد و درباره جبران کار غلط آمریکا چه می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.