قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در خرداد ماه ۱۳۹۸ از چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۷ راه اندازی و تا ۱۸ اردیبهشت ماه سال آینده قابل معامله خواهد بود.

راه اندازی قرارداد آتی زعفران برای سررسید خرداد ۹۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در خرداد ماه ۱۳۹۸ از روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۷ راه اندازی می‌شود.

این قراردادها تا تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ قابلیت معامله خواهد داشت و در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدد همین فرآیند در روز کاری بعد تکرار می‌شود.

هفتم تیر ماه امسال نخستین قرارداد آتی زعفران با سررسید منتهی به ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۷ در بورس کالای ایران راه‌اندازی شد.

اندازه هر قرارداد معادل ۱۰۰ گرم زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل تعیین شده بود.

راه‌اندازی بازار قراردادهای آتی و اختیار معامله خرید و فروش زعفران در کنار تعطیلی بازار آتی سکه توانسته معامله گران بازار مشتقه بورس کالا را همچنان در این بازار حفظ کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.