یک خط ریلی بلندپروازانه طراحی‌شده تا پایتخت‌های فنلاند و استونی را از طریق کف خلیج فنلاند به هم متصل کند. این طرح ۱۵میلیارد یورو (۱۷میلیارد دلار) برای شرکت تاچستون کپیتال پارتنر چین هزینه دارد.

چین ۱۷میلیارد دلار در طولانی‌ترین تونل ریلی جهان سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدثی آنلاین، یک خط ریلی بلندپروازانه طراحی شده تا پایتخت‌های فنلاند و استونی را از طریق کف خلیج فنلاند به هم متصل کند. این طرح ۱۵ میلیارد یورو (۱۷ میلیارد دلار) برای شرکت تاچستون کپیتال پارتنر هزینه برداشته است. این شرکت تحت مالکیت چین قرار دارد.

پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند یادداشت تفاهمی با این صندوق چینی امضا کرده است. این شرکت چینی حامی طرح «یک جاده یک کمربند» پکن هم هست که تأمین مالی تونل هلسینکی ــ تالین را به‌عهده دارد. یک‌سوم از ۱۵ میلیارد یورو به‌عنوان یک سرمایه گذاری سهام خصوصی تأمین می‌شود و دوسوم بعدی یک وام است.

این شرکت هزینه طرح را طی پیشرفت کار در اختیار پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند قرار می‌دهد. این شرکا باید در مورد جزئیات این قرارداد طی ۶ ماه آینده توافق کنند.

این تونل ۱۰۳کیلومتری برای اتصال فرودگاه هلسینکی ــ وانتا و فرودگاه تالین با دو ایستگاه در حدفاصل دو فرودگاه طراحی شده است و به‌نظر پیتر وسترباکا، رهبر پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های زیرساختی اروپاست.

کاستا والتونن، مؤسس پروژه توسعه منطقه خلیج فنلاند گفت: «تاچستون تجربه وسیعی در تأمین مالی پروژه‌های بزرگ زیربنایی خصوصی دارد». وی اضافه کرد که این شرکت به‌دنبال یک راه‌حل کاملاً متعادل برای حل تأمین هزینه پروژه است و قصد دارد از سرمایه‌گذاری‌های ثابت اروپا، اسکاندیناوی و فنلاند استفاده کند.

این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که هزینه ساخت تونل حدود ۱۵ میلیارد یورو است و کمک تاچستون می‌تواند این هزینه را پوشش دهد. سال گذشته شرکت ساختمانی «ای‌آرجی» در دبی توافق کرد ۱۰۰ میلیون یورو برای این خط ارتباطی بپردازد. این طرح زمان سفر را به حدود ۲۰ دقیقه کاهش می‌دهد. در حال حاضر دو ساعت طول می‌کشد با لنج به‌همراه ده‌ها هزار مسافر دیگر این مسیر را پیمود.

گرچه ساخت این تونل زیردریایی هنوز آغاز نشده و طبق برنامه تا ۲۰۲۴ عملیاتی نمی‌شود ولی بلیت‌های این سواری از دسامبر در دسترس هستند. هزینه یک سفر یک‌طرفه ۵۰ یورو می‌شود در حالی که ثبت‌نام سالانه نامحدود آن هزار یورو خواهد بود.

پکن در چندین پروژه در سراسر جهان از طریق طرح «یک جاده یک کمربند» چند تریلیون دلاری خود سرمایه گذاری کرده است. هدف این پروژه تقویت ارتباط و همکاری بین شرق آسیا، اروپا و شرق آفریقا است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.