۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 648260

برخورد یک اتوبوس با ورودی یک تونل در مرکز شهر «استکهلم» سوئد به وقوع انفجاری قدرتمند منجر شده، اما پلیس می‌گوید حادثه صرفا یک تصادف بوده و عمدی در کار نبوده است.

یک اتوبوس در مرکز استکهلم منفجر شد

رسانه‌های سوئدی روز یکشنبه گزارش دادند که یک اتوبوس در مرکز شهر «استکهلم» پایتخت سوئد منفجر شده است.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه نشان می‌دهد که پس از این انفجار قدرتمند، ستونی از دود غلیظ سیاه‌رنگ به آسمان برخاسته است.

«اندرس پیکاس» از شهروندان سوئدی فعال در شبکه‌های اجتماعی، در توییتر نوشته است: «انفجاری که در استکهلم رخ داد، توسط اتوبوسی اتفاق افتاد که به لبه بالایی ورودی یک تونل برخورد کرد و در نتیجه مخزن گاز که روی سقف آن قرار داشت، منفجر شد. ما در خودروی کنار اتوبوس بودیم. اتوبوس خالی بود. اتوبوس اول به علامت هشدار ارتفاع که قبل از تونل نصب شده بود برخورد کرد، اما متوجه آن نشد.»

پلیس استکهلم هم با صدور بیانیه‌ای این حادثه را یک «تصادف» توصیف کرده و احتمال عمدی بودن آن را رد کرده است. بنا بر اعلام پلیس، اتوبوس مسافری نداشته و پس از حادثه نیز نیروهای پلیس خیابان منتهی به محل انفجار را مسدود کرده‌اند.

در سال‌های اخیر وقوع انفجارها و حملات تروریستی متعدد در اروپا موجب شده تا رسانه‌ها به هرگونه حادثه و تصادفی در شهرهای اروپایی حساس شده و به سرعت این حوادث را پوشش دهند. به همین دلیل، در بیانیه‌های پلیس و نیروهای امنیتی اروپایی، تعیین احتمال دخالت تروریست‌ها در حادثه، یکی از اولویت‌هاست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.