دبیر دومین جشنواره هنرهای شهری خانه بهار مشهد گفت: یک نقاشی دیواری در مشهد با مشارکت چهار هنرمند از سه کشور روسیه، کره جنوبی و اردن در شهر مشهد کشیده می شود.

یک نقاشی دیواری در مشهد با مشارکت نقاشان ۳ کشور کشیده می شود

به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی مذهب در جمع خبرنگاران افزود: بخش بین‌المللی جشنواره خانه بهار مشهد به عنوان نخستین رویداد بین المللی هنر شهری در شرق کشور در حال برگزاری است و در این بخش از این چهار هنرمند دعوت شده تا در ترسیم نقاشی دیواری و همچنین برگزاری نشستهای تخصصی مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این هنرمندان فعالیت خود را از هفدهم اسفندماه در مشهد با اجرای نقاشی دیواری در ضلع غربی بوستان کوهسنگی آغاز کرده اند و دو نشست تخصصی در حوزه هنر نیز طی پنج روز سفر این هنرمندان برگزار می شود.

دبیر دومین جشنواره هنرهای شهری خانه بهار مشهد گفت: هنر شهری در واقع شناسنامه شهر و بازتاب فرهنگ، آداب و رسوم هر شهر است و تبادل نظر، مشاهده آثار و بهره‌گیری از تجربیات هنرمندان حوزه هنر شهری در سایر کشورهای جهان ضمن افزایش خلاقیتهای هنری، بستر را برای معرفی هنرمندان ایرانی در محیط بین‌المللی فراهم می‌کند.

جشنواره خانه بهار نام یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد است که طی ۱۰ سال اخیر با مددگیری از خلاقیتها، آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی را در آستانه آغازین روزهای فصل بهار در محیط عمومی شهر مشهد جانمایی می کند و موجب آراستن این شهر می شود.

'جشنواره خانه بهار ۹۸' در همین راستا شکل گرفته و علاوه بر بخشهای هنرهای تجسمی، گل‌ آرایی و طراحی هنری فضای سبز، بخشهای دیگری چون هنرهای چند رسانه ‌ای، هنرهای نمایشی، پژوهشهای هنر شهری، جشنواره عکس و بخش میهمان در حوزه بین ‌الملل را نیز به این جشنواره افزوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.