البرز- محمد امید با بیان اینکه حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم، گفت: جمعیت ۵۰ درصدی روستایی سال های اول انقلاب اکنون‌ به ۲۶ درصد رسیده است.

جمعیت روستایی کشور به نصف تقلیل یافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد امید معاون  توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) در بازدید از روستای حسنکدر در بخش آسارا با اشاره به اینکه حسنکدر از مناطق محروم کشور است، ‌گفت: امروز در جمع مدیران البرزی در این منطقه حضور یافتیم، هدف توجه به توانمندی و ظرفیت های البرز است تا در جهت رفع مشکلات مردم البرز گامی موثر برداشته شود.

وی افزود: نظام‌جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر اقداماتی موثر در حوزه روستایی و توسعه آن برداشته شده است.

 معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم، افزود: ‌این مناطق زیرساخت های مناسب توسعه ای جمله آب، برق، راه، آموزش و بهداشت‌ برخوردار شده اند.

وی ادامه داد:  برای امر گازرسانی به روستاهای کشور به ازای هر خانوار ۱۲ میلیون تومان هزینه می شود.

امید خاطرنشان کرد: جمعیت ۵۰ درصدی روستایی سال های اول انقلاب اکنون‌ به ۲۶ درصد رسیده است  ‌و در حال حاضر ۲۲  میلیون نفر جمعیت روستایی داریم.

 وی افزود: این نشان می دهد که نتوانستیم همتای رشد جمعیت اشتغال روستایی داشته باشیم.

امید با بیان اینکه  تسهیلات ویژه ای برای روستاییان در دولت تدبیر و امید داشته ایم، افزود: رقم این تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد تومان و با نرخ ۶ درصد است.

این مسئول به ظرفیت های  خوب استان البرز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت های اشتغال بخش آسارا به ویژه محدوده حسنکدر استفاده خواهد شد.

معاون  توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه روستا خوابگاه و محل استراحت نیست بلکه محل کار، تولید، تلاش و زندگی است، تصریح کرد: برای برآورده کردن نیازهای روستائیان و بازکردن گره این مناطق از جمله مناطق محروم با همراهی دولت و مجلس محور فعالیت های روستایی به سمت اشتغال روستایی پیش می رود و اعتبار لازم برای آن منظور می شود.

‌امید در پایان با تاکید بر اینکه در البرز بدون محدودیت برای توسعه طرح های اشتغال زایی گام بر می داریم، گفت: اقداماتی به ویژه در اطراف روستای حسنکدر انجام خواهد شد، برای پروژه های عمرانی و گازرسانی به این منطقه نیز اقدامات لازم را پیش خواهیم برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.