مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین ایران و کشورهای هم جوار با عنوان «سایه سار سایه» با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در مشهد افتتاح می‌شود.

نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین ایران و کشورهای هم جوار در مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، فرشته سلجوقی در نشست خبری در نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه بانوان کارآفرین ایران و کشورهای هم جوار با عنوان «سایه سار سایه» با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در مشهد افتتاح می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیان کرد: این نمایشگاه با شرکت تشکل‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بانوان ایران زمین از همه استان‌های کشور و نمایندگی‌های کشورهای خارجی که در مشهد دارای کنسولگری هستند از فردا(20 اسفند) تا 24 اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانوان جامعه با توجه به سختی‌ها و فشارهایی که در زمان جنگ تحمیلی وجود داشت توانستند نقش خود را به درستی ایفا کنند و نقش این زنان در جنگ تحمیلی تاثیر بسیار خوبی داشت، بیان کرد: ما در حال حاضر در جنگ تحریم هستیم و قطعا بانوان همچون جهادگران اقتصادی زندگی را در این شرایط باید تدبیر کنند، چراکه مدیران سبد خانوار هستند.

سلجوقی افزود: رشته‌های صنایع‌دستی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی، آموزشی و مشاوره، مشاغل خانگی، هفت سین، علمی و هنری در نمایشگاه «سایه‌سار مینو» فعال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بانوان مدیران فرهنگی خانواده‌ها هستند و مرد از دامن زن به معراج می‌رود، متذکر شد: بیش از 50 درصد ساکنان روستاهای خراسان رضوی خانم هستند و در استان زنانی وجود دارند که وارد صنعت شده‌اند، صادرات انجام داده و برای کشور ارزآوری کرده‌اند، همچنین، در خراسان رضوی سه شرکت حمل و نقل بین‌المللی وجود داشته که بانوان اداره آنها را برعهده دارند.

وی یادآور شد: بانوان خراسان رضوی رتبه دوم در نرخ مشارکت اقتصادی در کشور را داشته و رتبه 28 را در نرخ بیکاری دارند.

نمایشگاه بانوان کارآفرین ایران و کشورهای هم جوار، بنگاه اقتصادی است

در ادامه این نشست، مدیر نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: اولین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های ایران زمین در عرصه‌های گوناگون با عنوان «سایه سار مینو» از فردا 20 اسفندماه تا 24 اسفند از ساعت 16 تا 24 پذیرای عموم است.

محمد جواد محبی ادامه داد: آخرین رویداد نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی که نمایشگاه بهاره بود، حدود 240 هزار بازدیدکننده داشت که رقم بسیار خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه فردا ساعت 16 با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افتتاح می‌شود، افزود: نمایشگاه یک بنگاه اقتصادی است که در کنار بحث اقتصادی در نمایشگاه معرفی توانمندی‌های ایران زمین در عرصه‌های گوناگون نیز به بحث فرهنگی آن هم اهمیت داده، همچنین، حدود 200 غرفه به این نمایشگاه اختصاص داده شده که از شهرهای دیگر و از کشورهای افغانستان و سوریه شرکت‌کننده داریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.