مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: تسهیلات اشتغالزایی روستایی در خراسان رضوی در حدود ۱۰درصد انحراف داشته اند.

اعتراف به انحراف ۱۰درصدی تسهیلات اشتغال روستایی خراسان رضوی/ شیوه جدید توزیع گوشت درمشهد امروز نهایی میشود/۲۵۰۰صندوق قرض الحسنه روستایی تاسیس میشود

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اگرچه در شهر تهران طرح توزیع گوشت بر اساس  شماره ملی آغاز شده است، اما در این باره هنوز چیزی به استانداری خراسان رضوی اعلام نشده است و دوشنبه ۲۰ اسفند ماه در مورد شیوه جدید  توزیع گوشت در محل استانداری جلسه ای با مسئولان مرتبط با این حوزه تشکیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی روستایی در خراسان رضوی در حدود ۱۰ درصد انحراف داشته است، تصریح کرد: هدف از مثلث توسعه اقتصادی استاندار، توانمند سازی محلی روستائیان و ایجاد صندوق هایی جهت حمایت از اشتغالزایی در روستا ها می باشد که با مشارکت خود مردم روستاها ایجاد خواهد شد و دولت و بخش خصوصی حق هیچونه مشارکت و دخالتی در این صندوق ها ندارند.
رسولیان با بیان اینکه تلاش استاندار این است که با همکاری معین های اقتصادی درخراسان رضوی ،حداقل ٢٥٠٠ صندوق قرض الحسنه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرستان ها راه اندازی شود،ادامه داد: ابتدا در این زمینه افرادی به عنوان تسهیل گر آموزش های لازم را در دوره های مختلف سپری می کنند که اولین دوره آموزش این تسهیل گران  با شرکت  ۴۰ نفر  از شهرستان های مختلف استان در مدت دو روز برگزار و به افراد آموزش های لازم جهت حضور در بین مردم روستاها و شهر ها در خصوص راه اندازی صندوق ها داده شد.
رسولیان افزود: رویکرد استاندار خراسان رضوی حمایت جدی از طرح های اشتغالزایی مردمی محور است و از این رو افرادی که طرح های اشتغالزایی مشخص و با برنامه دارند می توانند به ادارات مربوطه و منطبق با طرح خود در مناطق سکونت خود مراجعه کنند و میزان تسهیلات و نوع کمک هایی که دولت می تواند انجام دهد را درخواست نمایند.
وی ادامه داد: به طور مثال، فرمانداران شهرستان های تایباد، رشتخوار، خواف و صالح آباد روز چهارشنبه به استانداری دعوت شده اند تا طرح های اشتغالزایی که در شهرستان های انها از سوی مردم ارائه شده و نوع مشکلاتی که این طرح ها با آنها مواجه هستند با حضور خودشان مورد بررسی قرار بگیرد.
رسولیان اظهار داشت: طرح مثلث اقتصادی استاندار از جمله طرح هایی است که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و از رسانه های استان نیز تقاضا داریم حمایت جدی از این طرح داشته باشند.
وی تصریح کرد: استاندار همچنین اعلام کرده اند که تمام طرح های معدنی در استان باید از پیوست اقتصاد مقاومتی برخوردار باشند و برای توسعه اقتصادی روستاهای اطراف معادن مورد نظر خود برنامه ارائه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.