عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشرفت‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: نظام اسلامی در زمینه اقتصاد رتبه ۱۸، قدرت نظامی رتبه ۱۳ را دارد که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی در حال پیشرفت است.

صفارهرندی:جمهوری اسلامی با روحیه انقلابی در حال پیشرفت است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدحسین صفارهرندی بعدازظهر دیروز(یکشنبه)، در نشست تبیین گام دوم انقلاب اسلامی که با محوریت «رسالت اساتید در دهه پنجم» در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: موتور پیشران انقلاب در برخی موارد خاموش شده است، انحرافی که در اذهان وجود دارد تبعیت از مکاتب انحرافی پیش از انقلاب از جنس مجاهدین خلق و نهضت آزادی است.

وی با اشاره به اهمیت بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری حداقل یک ماه روی این بیانیه فکر کردند و چهار روز برای تدوین و نگارش آن وقت گذاشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ قضاوت غیرمنصفانه برخی از داوران عجول نسبت به بیانیه را نامعقول خواند و افزود: این افراد خواستند بیانیه گام دوم انقلاب را معمولی و به عنوان حرف‌های تکراری نشان دهند در حالی که روی کلمه به کلمه این بیانیه تأمل شده است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب استقبال خوبی بین بزرگان و اساتید شده است، ابراز کرد: فصل نخست بیانیه نسبت به راه پیموده شده تاکید دارد آیا مسیری که طی کردیم متضرر و دچار خسران شدیم یا اینکه به فتوحاتی دست یافتیم.

وی انقلاب را مهمترین انتخاب این ملت دانست و گفت: برخلاف اینکه برخی تصور می‌کنند انقلاب پدیده ای برای به زیرکشیدن یک جریان فاسد بود که با جابه جایی حکومت ماموریت انقلاب پایان پذیرفت و برخی هم پا را فراتر گذاشتند و اعلام می‌کنند که انقلاب موجب توقف مسیر پیشرفت کشور شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح اینکه چرایی وقوع انقلاب و اینکه در چه شرایطی شکل گرفت باید مرور شود، افزود: کسانی هستند که یک دهه در مدح انقلاب حرف می‌زدند و حالا از این انقلاب پشیمان شدند.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک امر بدیهی است، گفت: برخی می‌خواهند سر نسل جوان که انقلاب را ندیده کلاه بگذارند، البته خداوند حجت‌های زیادی برای حقانیت این راه دارد.

وی با اشاره به سخنان اردشیر زاهدی در بیان ارزیابی‌اش پیرامون انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام اسلامی در این ۴۰ سال سراسر افتخار بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب ما اگر از جنس انقلاب کبیر فرانسه یا کوبا یا برخی شبه انقلاب‌ها مانند الجزایر بود باید انتخاب‌هایمان در همان سطح باشد، اما وقتی منتهای آرمان تغییر وضعیت عمومی در آب و نان باشد، هدفگذاری بر همان روند خواهد بود.

صفار هرندی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی شرایط زیست بهتر برای مردم در نظر گرفته شده بود، گفت: آنهایی که انقلاب اسلامی را از نزدیک دیدند معتقد بودند این انقلاب را نمی‌توان از جنس اقتصاد یا بهبود وضعیت معیشتی بدانند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از ناکامی‌های انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم اشاره شده است، افزود: اگر تمرکز را بر ناکامی بگذاریم این جفا به انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تیتر برخی روزنامه‌ها مبنی بر اینکه انقلاب حاضر به جبران اشتباهات خودش است، ادامه داد: این انقلاب ناکامی و کمبودهایی داشته و دارد که اگر علت آن را جستجو کنیم هر جا از دلیل اولیه انقلاب فاصله گرفتیم ناکامی به سراغمان آمده است.

صفار هرندی ادامه داد: در جایی که به متن آموزه‌های دینی خودمان عمل کردیم کامیابی مادی بیشتری به دست آوردیم، گرچه موتور پیشران انقلاب در برخی جاها را خاموش کردیم.

وی تبعیت کردن از مکاتب انحرافی پیش از انقلاب را عامل برخی انحرافات خواند و گفت: عده‌ای وارث این مکاتب انحرافی پس از انقلاب بودند و آن را القا کردند و داستان چپ و راست القای همین انحرافات بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ادبیات روحانی در دهه ۶۰ و برهه کنونی ابراز کرد: سخنرانی مشهور پیش از انقلاب در مسجد ارگ سال ۱۳۵۶ منبر زیبایی رفتند اما در همه این دوره‌ها پیش و بعد از انقلاب هر وقت پای حرف هایش بنشینید برگرفته از فضای بیرون از انقلاب است.

صفار هرندی گفت: در دهه ۶۰ که گفتمان کشور بر پایه مقاومت و ایستادگی بود ایشان سردسته تیمی به عنوان عقلا در مجلس بودند و هدفشان این بود که به رهبریت نظام بفهمانند هدفگذاری شما آرمانی است و باید کوتاه بیایید.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور اعتقادی به جهاد علمی ندارد، افزود: گزارش استنفورد از رشد شتابان علمی خبر می‌دهد و رتبه ایران در این زمینه ۱۸ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ اثبات حقانیت انقلاب را کلام نخست مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد: باید فتوحات انقلاب اسلامی را لیست کنیم و ببینیم کدام محصول انقلاب و کدام محصول شرایط طبیعی است چنانکه در زمان فشارهای همه جانبه دشمن فضای علمی چنان رونقی دارد که موشک پرتابگر و ماهواره ساختیم.

صفار هرندی با انتقاد از ضعیف نشان دادن انقلاب در کلام برخی بزرگان گفت: یکی از مسؤولان نظام به سفر خارجی رفته و گفته ۷۰ سال از ترکیه عقب هستیم و پیشرفت جمهوری اسلامی را باور ندارند.

 وی رتبه اقتصادی ایران را ۱۸ عنوان کرد و افزود: در زمینه قدرت نظامی رتبه ۱۳ و در زمینه قدرت دفاعی و نانوتکنولوژی رتبه هفتم را داریم در شاخص توسعه نیروی انسانی رتبه نخست کسب کردیم که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی با روحیه انقلابی در حال پیشرفت است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.