معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از توزیع ۱۲ هزار تن شکر در استان با قیمت هر کیلو ۳۰۰۰ تومان خبر داد.

 آخرین خبرها از توزیع شکر برنج و گوشت در خراسان رضوی

علی غفوری مقدم در گفت‌وگو با قدس گفت: در دو هفته اخیر در سه مرحله ۱۲ هزار تن شکر به استان تخصیص پیدا کرده است که در بخش‌های خانوار، اصناف و صنعت توزیع و با قیمت مصوب ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیگیر سهمیه حداقل ۵۰۰۰ تن شکر هستیم که بزودی تخصیص داده خواهد شد.

غفوری مقدم در خصوص توزیع برنج نیز گفت: در حوزه برنج در دو هفته اخیر ۱۶۰۰ تن برنج تایلندی درجه یک و دو وارد استان شده است که از این میزان، ۱۵۳۵ تن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها، اتحادیه‌های کارگری و کارمندی بوده است که با قیمت ۵۷۰۰ تومان برنج تایلندی درجه یک و ۴۵۰۰ تومان برنج تایلندی درجه ۲ بوده است که امیدواریم تا پایان سال ۲۰۰۰ تن برنج تایلندی دیگر نیز به استان تخصیص داده شود.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در دو روز گذشته ۱۵۵ تن گوشت گوساله منجمد که از این میزان ۷۵ تن برای شهرستان‌های استان و ۸۰ تن نیز برای مشهد در نظر گرفته شده است و ۵۰ تن گوشت منجمد نیز توسط شرکت‌های کشوری امکان و اسکات در اختیار واحدهای استانی قرار گرفته است که باید با نظارت ما در شبکه تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی توزیع شود و ۳۰ تن گوشت گرم گوساله نیز از طریق رفاه کشوری به رفاه استان تخصیص داده شده است که در حال برنامه‌ریزی توزیع هستیم.

 وی تصریح کرد: سهمیه گوشتی که به استان تخصیص داده در مکان‌های مختلف توزیع می‌شد، اما در حال حاضر جامعه هدف محدود به تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی شده است.

 عرضه گوشت مرغ در خراسان رضوی بیش از نیاز بازار

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه میزان مرغ کشتار شده در سه روز اخیر در خراسان رضوی ده‌ها تن بالاتر از نیاز بازار بوده است گفت: هرگونه ادعای کمبود گوشت گرم مرغ در بازار فضاسازی دلالان است.

علی باخرد افزود: برخی دلالان سعی می‌کنند در قیمت ۱۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم مرغ گرم را که از سوی کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی تعیین و ابلاغ شده، اخلال ایجاد کنند.   وی با اشاره به اینکه نیاز روزانه بازار استان به ماده پروتئینی مرغ ۴۰۰ تن است، ادامه داد: ۱۵ اسفند جاری ۴۷۰ تن و ۱۶ اسفند ۴۳۵ تن مرغ در کشتارگاه‌های خراسان رضوی ذبح شد که ظرف روزهای اخیر حجم کشتار مرغ در خراسان رضوی بیشتر از نیاز بوده و هیچ گونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد. معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب کمیسیون تنظیم بازار استان برای هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه ۱۱۸ هزار ریال، برای عمده فروشی ۱۲۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۱۲۵ هزار ریال است.

وی افزود: با هماهنگی دادستانی استان هر فردی که با فضاسازی یا کمبود تصنعی در بازار بخواهد در توزیع مرغ اخلال ایجاد کند اخلالگر اقتصادی شناخته شده و با همین عنوان در چارچوب موازین قانونی مورد برخورد قضایی واقع می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.