شرایط اقتصادی کشور و گرانی بی‌سابقه اجناس این روزها زمینه را برای ویژه‌خواری برخی ادارات و سازمان‌ها مهیا ساخته است.

ویژه‌خواری در۳ نهاد مرتبط با تنظیم بازار!

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و اختلاف قیمت زیادی که ارز دولتی با ارز آزاد پیدا کرده، موجب شده است بخصوص ادارات و سازمان‌هایی که ارز دولتی را در اختیار دارند، امتیازات ویژه‌ای برای کارمندان خود قائل شوند و کالاهایی را که باید با عرضه در فروشگاه‌های عمومی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار دهند، به صورت انحصاری در اختیار کارمندان ادارات متبوع خود بگذارند.

تماس‌ها و گزارش‌های متعدد مردمی در این زمینه مبنی بر اینکه در حالی که قیمت گوشت گوسفند به ۱۱۰ هزار تومان و گوشت گوساله به ۸۸ هزار تومان و هرکیسه برنج پاکستانی به ۱۲۰ هزار تومان رسیده، در فروشگاه برخی سازمان‌ها، گوشت برزیلی منجمد به قیمت ۲۹ هزار تومان و هرکیسه برنج‌ پاکستانی به قیمت ۷۶ هزار تومان برای کارمندانشان ارائه می‌شود، موجب شد تا برای روشن شدن موضوع به فروشگاه‌های برخی ادارات دولتی مراجعه کنیم.

 برنج پاکستانی نظاره ویژه کارمندان

در فروشگاه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درحالی که انبار مملو از کیسه‌های برنج پاکستانی با مارک‌ نظاره است، اما متصدی از فروش به مردم امتناع می‌کند و می‌گوید: برنج‌ها متعلق به کارمندان صنعت و معدن است و آن‌ها برای دریافت برنج قبلاً نام‌نویسی کرده‌اند. برنج‌های پاکستانی که ۵۰ هزار تومان از بازار ارزان‌تر است و هرکیسه ۷۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است برای فروش به کارمندان سازمان صنعت و معدن اختصاص یافته است و به هر کارمند ۵ کیسه تعلق می‌گیرد.

یک متصدی در فروشگاه در پاسخ به علت این موضوع می‌گوید: من بی‌تقصیرم و براساس دستور رئیس سازمان صمت خراسان رضوی این کار صورت گرفته است و حتی به من هم برنج اختصاص نداده‌اند و برای هر کارمند این سهمیه را در نظر گرفته‌اند که هزینه آن هم به صورت اقساط از حقوقشان کسر می‌شود.

 عرضه گوشت ۲۹ هزار تومانی ویژه کارمندان جهاد کشاورزی

در فروشگاه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم وضع به همین منوال است. شهروندی که خود را ذبیحی معرفی می‌کند، می‌گوید: برای خرید گوشت برزیلی به قیمت مصوب به این فروشگاه مراجعه کردم، ولی می‌گویند این گوشت‌ها که به قیمت ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود، مخصوص کارمندان جهاد کشاورزی است.

رضا مهاجرهم که در فروشگاه حضور دارد با تأکید بر ناکارآمدی شبکه توزیع به خبرنگار قدس می‌گوید: در روزنامه شما خواندم که آقای رسولیان به مدیران استانداری گفته توزیع گوشت را بدهند به بهزیستی و کمیته امداد یا چند جای دیگر، به ایشان بفرمایید همان گونه که تاکنون کالاها با نرخ دولتی را فقط در اختیار کارمندان سازمان‌های خود قرار داده‌اید، با این کار هم به طور کلی فاتحه توزیع گوشت را خواهید خواند و به دست محرومان هم نخواهد رساند.

یکی از متصدیان فروشگاه می‌گوید: انبار ما پر از گوشت گوساله منجمد برزیلی است، ولی به ما گفته‌اند فقط به کارمندان سازمان جهاد کشاورزی ارائه شود. در حالی که اعتراض‌های مردم بی‌فایده است و کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند، آنجا را ترک می‌کنم تا به فروشگاه دیگری بروم.

 توزیع گوشت برزیلی ویژه کارمندان شرکت پشتیبانی امور دام

در فروشگاه شرکت پشتیبانی امور دام استان شاهد هستم گوشت گوساله منجمد برزیلی درقبال دریافت حواله در حال توزیع است. یکی از مراجعان می‌گوید: برای تهیه گوشت ارزان قیمت به این فروشگاه مراجعه کرده‌ام، ولی در حالی که کارتن‌های فراوانی از گوشت، موجود است از عرضه گوشت به بنده خود داری می‌کنند. ازمتصدی فروشگاه دراین باره سؤال می‌کنم که می‌گوید:این گوشت‌ها مربوط به سهمیه‌ای است که ادارات پشتیبانی اموردام و جهاد کشاورزی استان برای کارمندان خود در نظر گرفته‌اند و ما در قبال حواله‌ای که دریافت می‌کنیم، گوشت را در اختیار کارمندان قرار می‌دهیم و اجازه نداریم بدون حواله، گوشت در اختیار کسی قرار دهیم. یک خانم میانسال که از این برخوردها بشدت ناراحت است، می‌گوید: واقعاً شرم‌آور است که در جلوی چشم مردم به همین راحتی گوشت و دیگر اقلامی را که باید عادلانه در بین همه مردم توزیع کنند، فقط بین خود وکارمندانشان توزیع می‌کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.