بیشتر از یک سال از وعده‎ای که وزیر ورزش خیلی جدی در رابطه با کیومرث هاشمی و حضور او در وزارت ورزش مطرح کرد، می‎گذرد اما با وجود گمانه‎زنی‎های زیاد این وعده به سرانجام نرسیده است.

وعده بی‌سرانجام وزیر ورزش در مورد رئیس پیشین کمیته ملی المپیک

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، وعده مسعود سلطانی فر در مورد کیومرث هاشمی رئیس دوره پیشین کمیته ملی المپیک درست بعد از انتخابات ۲۵ دی ماه سال گذشته این کمیته به صورت رسمی مطرح شد.

سلطانی فر بعد از مشخص شدن ارکان جدید هیأت رئیسه و هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک خیلی جدی اعلام کرد که هاشمی از هفته آینده در وزارت ورزش مشغول خواهد شد. البته او اشاره‌ای به پست سازمانی در نظر گرفته شده برای کیومرث هاشمی نداشت اما تاکید کرد که او پستی مهم و کلیدی را عهده دار خواهد شد.

حالا نزدیک به ۱۴ ماه از این وعده به ظاهر جدی وزیر ورزش می‌گذرد اما هنوز به هیچ سرانجامی نرسیده در حالیکه طی این مدت گمانه زنی‌هایی هم در مورد مسئولیتِ جدید در نظر گرفته شده برای رئیس پیشین کمیته ملی المپیک مطرح بود اما در نهایت برای آخرین پست احتمالی او هم فرد دیگری منصوب شد.

در یک مقطع اینگونه عنوان شد که معاونت ورزش همگانی، پست در نظر گرفته شده برای هاشمی است. البته آن زمان هنوز چارت جدید وزارت ورزش به صورت رسمی ابلاغ نشده بود. بر همین اساس برخی گمانه زنی‌ها بر این بود که تغییر چارت، پست پیشنهادی برای هاشمی را مشخص می‌کند.

در چارت وزارت ورزش که اوایل امسال به صورت رسمی ابلاغ و اجرایی شد، مرکز اقتصاد و سرمایه گذاری ورزش هم به مجموع معاونت‌ها و دیگر تشکیلات این وزارتخانه اضافه شده است. به نظر می‌رسید مدیریت این مرکز همان مسئولیتی است که وزیر ورزش برای کیومرث هاشمی در نظر گرفته اما بعد از نزدیک به یک سال، سلطانی فر برای سر و سامان دادن به این مرکز و آغاز به کارش، عباس نظریان را به عنوان سرپرست آن منصوب کرد.

نظریان در حالی هفته گذشته به عنوان سرپرست مرکز اقتصاد و سرمایه گذاری ورزش منصوب شد که طی یک سال گذشته مدیر کل دفتر توسعه منابع انسانی بود و حالا هم که از این دفتر رفته، جای خود را به فرد دیگری داده است. در این مدیریت چرخشی وزارت ورزش هم هیچ پستی به کیومرث هاشمی اختصاص پیدا نکرد تا اینگونه وعده وزیر و بزرگ نمایی انجام شده در مورد آن بی سرانجام بماند.

کیومرث هاشمی جزو اولین فارغ التحصیلان مرکز آموزش تربیت بدنی و علوم ورزش سازمان تربیت بدنی وقت بوده و از کارمندان وزارت ورزش به حساب می‌آید. وی پیش از ریاست کمیته ملی المپیک، معاونت وزارت ورزش را در کارنامه داشت و اصلاً به خاطر ورود به کمیته از این معاونت کناره گیری کرد.

وی تا همین یک هفته پیش عضو هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا بود و طی یک سال گذشته هم دو بار در نشست‌های این شورا شرکت کرد. در واقع جایگاهی که رضا صالحی امیری در OCA به دست آورده در دوره مدیریت کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک و توسط وی به نام ایران ثبت شد.

البته این روزها کیومرث هاشمی به عنوان مشاور در وزارت ورزش شناخته می‌شود؛ پستی تشریفاتی که برای تمام مدیران کنار رفته تعریف می‌شود اما با جایگاه مهم و کلیدی که سلطانی فر به آن اشاره کرده بود، فاصله زیاد دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.