۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 648377

تردد کامیون و تانکر حامل مواد سوختی و فاسد شدنی در جاده‌هایی که در طرح نوروزی محدودیت ترافیکی دارند، مجاز است و ممنوعیت تردد این خودروها فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود.

محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار برخط‌، ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.‌

کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس‌ آخرین اطلاعات حاصل از رصد ۲۲۴۵ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل ۴ درصد افزایش‌ نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۷.۹ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۴ صورت پذیرفت؛ هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.‌

به دلیل بارش برف در برخی استان‌ها و احتمال بروز یخ‌زدگی و لغزندگی مسیر، مه‌آلودگی و کاهش دید به راننده‌ها توصیه می‌شود، حتماً ایمنی را در دستور کار قرار دهند، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند.

* هواشناسی راه‌ها

امروز در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

روز سه شنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب یزد و شمال استان‌های هرمزگان و فارس بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

از امروز تا اواخر هفته جاری افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

*‌ پرترددترین جاده‌های کشور

 آزادراه قزوین-کرج،‌ آزادراه‌ ‌کرج‌-تهران، ‌آزادراه‌کرج-قزوین،‌ آزادراه تهران-کرج،‌  آزادراه ساوه - تهران، آزادراه قم-تهران، آزادراه تهران-کرج، محور پاکدشت-تهران، آزادراه تهران-ساوه و جاده تهران-شهریار، محور شهریار-تهران و محور تهران-پاکدشت‌ ‌در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند.

‌* ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، ‌تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور پونل - خلخال در استان گیلان محدوده قبل از سد شفارود به علت ریزش کوه‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور سی‌سخت – پادنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، از مورخ ۱۵ مهر ۹۷ تا اطلاع بعدی ‌به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور گنجنامه – تویسرکان‌، واقع در استان همدان‌، از مورخ ۲۵ آبان ۹۷ تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور سروآباد – پاوه‌، واقع در استان کردستان‌، از مورخ ۳ آذرماه ۹۷ تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور فرعی رویان – بلده (حدفاصل وازک تا بلده)‌ واقع در استان مازندران‌ از مورخ ۱۲ دی ۹۷ تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور بدره – دره شهر واقع در استان ایلام‌، از مورخ ۲۴ بهمن ۹۷ تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

در استان سیستان و بلوچستان ‌محور فنوج - رمشک به علت طغیان رودخانه‌های محلی تا اطلاع بعدی مسدود است.

محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز در طرح سفرهای نوروزی ۹۸

‌در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ و طرح نوروزی سفرهای جاده‌ای (۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان روز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸)‌ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در جاده‌های پرتردد، با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه اعمال می‌شود.

‌* محدودیت‌های کلی ترافیکی در نوروز ۹۸

‌عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در همه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج – چالوس‌، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

در همه محورهای برون شهری که در ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان روز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸ ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی  یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

‌تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ ۹۸/۰۱/۱۳ در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

* محدودیت‌های ترافیکی محوری جاده چالوس در ایام نوروز ۹۸

در محور کرج – چالوس‌ تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در مسیر کرج به چالوس و بالعکس ممنوع است.

‌تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و یکشنبه تاریخ های ۹۷/۱۲/۲۸، ۹۷/۱۲/۲۹، ۹۸/۰۱/۰۸، ۹۸/۰۱/۱۱ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تاریخ های مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از میدان امیرکبیر کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه است.

‌تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه، جمعه و شنبه تاریخ‌های ۴و۹و۱۵و۱۶و ۱۷ فروردین ۹۸‌، الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۰۰ تاریخ های مذکور الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

* محدودیت‌های ترافیکی محوری جاده هراز در ایام نوروز ۹۸

‌تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است همچنین تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز سه شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۸ الی ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۳ و از ساعت ۰۶:۰۰ روز یکشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۴ الی ساعت ۲۴:۰۰ روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵ و از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز پنجشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۸ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۰ و از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز یکشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۱ الی ساعت ۲۲:۰۰ روز شنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۷ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ تاریخ ۹۷/۱۲/۲۸ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ مذکور تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به آب اسک به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ روزهای یکشنبه، جمعه، پنجشنبه و جمعه تاریخ های ۴و۹و۱۵و ۱۶ فروردین ۹۸ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از رودهن به سمت آب اسک ممنوع است و با اعلام مأموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۰۰ تاریخ های مذکور الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد، از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء) به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌* محدودیت‌های ترافیکی محوری جاده فیروزکوه در ایام نوروز ۹۸ 

‌تردد انواع تریلرها از ساعت ۰۸:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و ۹۸/۰۱/۰۸ از مسیر جنوب به شمال تهران – فیروزکوه – قائمشهر ممنوع است.

‌تردد همه تریلرها از ساعت ۰۸:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ از مسیر شمال به جنوب محور قائمشهر – فیروزکوه – تهران ممنوع است.

‌* محدودیت‌های ترافیکی محوری آزادراه کرج-قزوین در ایام نوروز ۹۸

‌تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۲۹ فروردین ۹۸ و در مسیر غرب به شرق نیز از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۹ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌* محدودیت‌های ترافیکی محوری سایر جاده‌های پرتردد در نوروز ۹۸ 

در آزاد راه کرج – قزوین، محور قدیم قزوین – رشت و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۹ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

در محورهای قدیم ساوه – همدان، قدیم ساوه – سلفچگان و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ تاریخ ۹۷/۱۲/۲۸ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ ۹۸/۰۱/۰۱، از ساعت ۰۷:۰۰ تاریخ ۹۸/۰۱/۰۴ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵، از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر الی ۲۴:۰۰ تاریخ ۹۸/۰۱/۱۱ و از ساعت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تاریخ ۹۸/۰۱/۱۴ الی ساعت ۲۴:۰۰ ۹۸/۰۱/۱۶ ‌ممنوع است.

‌در محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – سرچم و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۹۷/۱۲/۲۸ و ۹۸/۰۱/۱۱‌ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۹۷/۱۲/۲۹ و ۴ و ۹ و ۱۲ و ۱۵ و  ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محورهای آزادراهی و بزرگراهی  مشهد – قوچان، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حیدریه و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون ‌از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۲:۰۰ تاریخ‌های ۲۸ و ‌۲۹ اسفند ۹۷‌ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۲:۰۰ تاریخ‌های  ۴ و ۸ و ۹ و ۱۴ و ۱۵ و ‌۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

در محور فاروج – شیروان –  بجنورد-  چمن بید –  جنگل گلستان و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ های ۴ و ۸ و ۹ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محور گلوگاه – گرگان-  جنگل گلستان-  چمن بید و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ‌های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹‌ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ‌های ۴ و ۸ و ۹ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محور دیهوک – راور و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون ‌از  ساعت‌ ۰۷:۰۰  الی ۲۲:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ های ۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محور  یزد – طبس، طبس – اصفهان، بیرجند – قائن و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون ‌از ساعت  ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۲:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ‌های ۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محورهای بانه – سقز، مریوان – سنندج و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹‌ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ تاریخ های ۱۲ و ۱۴ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

در محورهای اصلی استان بوشهر تردد انواع کامیون های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۷:۰۰ تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ ۹۸/۰۱/۱۶ ممنوع است.

‌در محور بوشهر - شیراز تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محور ایذه  - شهرکرد و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۸ و ۹ و ۱۲ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌تردد اتوبوس‌های کاروان راهیان نور از تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ الی پایان تاریخ ۹۸/۰۱/۱۶ در جاده ایذه  - شهرکرد و بالعکس‌ فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهرکرد به‌عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

‌در محور جیرفت – بم – کرمان و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت۰۷:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌ ۹۸/۰۱/۱۲‌ ممنوع است.

‌در محورهای اراک – قم، جاده قدیم تهران – قم و بالعکس، تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و همچنین ۴ و ۱۴ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محورهای پلدختر – اسلام آباد، پلدختر – اندیمشک و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹‌ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

در محورهای یاسوج – اصفهان، یاسوج – بابامیدان، گچساران – نورآباد، گچساران – بهبهان و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محور قدیم کاشان – قم و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ‌ ۹۸/۰۱/۱۶ ممنوع است.

‌در محور بندرعباس – حاجی آباد – سیرجان و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

در محورهای جیرفت – بندرعباس، جیرفت – بم – کرمان، جیرفت – بافت و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون ‌از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ‌ ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ‌های ۱۲ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محورهای اصفهان – بروجن – لردگان – ایذه و لردگان – یاسوج و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹‌ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۸ و ۹ و ۱۲ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌در محور نائین – خور – طبس و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون ‌ از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۹ و ۱۱ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

در محورهای شیراز – نورآباد- گچساران، شیراز – کازرون – بوشهر و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون ‌از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۸ و ۹۷/۱۲/۲۹‌ و از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۴ و ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ فروردین ۹۸ ممنوع است.

‌* محدودیت‌های ترافیکی حمل محمولات ترافیکی در نوروز 

‌حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده‌اند در همه راه‌های اصلی برون شهری از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۸ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز یکشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۱۸ ممنوع است.

‌صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی از تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ الی ۹۸/۰۱/۱۷ ممنوع است.

‌برای تاریخ‌های ۵ و ۶ و ۹۸/۰۱/۰۷ صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده، مجوز عبور محموله صادر می‌شود.

‌* محدودیت‌های ترافیکی خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

 ورود و تردد خودروهای ترانزیت مواد سوختی در شهری از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز شنبه تاریخ ۹۷/۱۲/۲۵ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز دوشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۵ و همچنین از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹۸/۰۱/۰۸ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز یکشنبه ۹۸/۰۱/۱۸ ممنوع است؛ خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۳۹۸ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.

‌* اعمال محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی نشده در نوروز ۹۸

در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش‌بینی نشده در محورهای تحت پوشش استان‌ها به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، روسای پلیس راه استان ها با هماهنگی پلیس راه ناجا و بصورت مقطعی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌کنند؛ مراتب توسط پلیس راه ناجا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع داده می‌شود.

‌در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که در آنها محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش بینی شده است، روسای پلیس راه استان‌ها با هماهنگی پلیس راه ناجا می‌توانند ضمن اطلاع رسانی نسبت به عدم اجرای محدودیت در تاریخ‌های در نظر گرفته شده، اقدام کنند.

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند و یا با شماره‌های ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ تماس بگیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.