مازندران- سیاوش رضوانی از شکسته شدن رکورد ورود کشتی به بندر امیرآباد خبر داد.

رکورد ورود کشتی به بندر امیرآباد شکسته شد/ "اسکله رورو" سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیاوش رضوانی مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد ظهر امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه رکورد ورود کشتی به بندر امیرآباد در بهمن ماه شکسته شد، اظهار کرد: با ورود ۱۰۰ فرود کشتی، رکورد چندین ساله ورود کشتی به بندر شکسته شد درحالیکه در گذشته ماهانه ۴۰ فروند کشتی در بندر پهلو می گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی بندر ۷ و نیم میلیون تن بوده و تا روز گذشته ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن تخلیه و بارگیری در بندر صورت گرفت، افزود: متوسط تخلیه و بارگیری در سال ۹۲ حدود ۳ میلیون و ۵۲۰ هزارتن در سال بوده که بهمن ماه امسال به ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تن رسید.

اسکله رورو آبان ماه سال آینده افتتاح می شود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد در پاسخ به سال قدس آنلاین در رابطه طولانی شدن پروسه احداث اسکله رورو با وجود اجرای عملیات این پروژه در زمان مدیریت ۴ مدیر قبلی بندر امیرآباد، این تاخیر را تایید و آن را ناشی از کامل نبودن اطلاعات فنی این پروژه و نبود دانش فنی در کشور دانست.

رضوانی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۸۷ آغاز شده است، توضیح داد: این اسکله دارای ۷ خط ریل بوده و دانش اجرای این پروژه در کشور وجود نداشته و برای حل این معضل از مشاوران اروپایی کمک گرفتیم.

وی با بیان اینکه مشاوران ۱۵ ایراد فنی از پل اسکله رورو گرفتند، یادآور شد: مناقصه اجرای این پروژه برگزار و منتج به انتخاب پیمانکار نشد و در حال حاضر با کامل شدن اطلاعات، تا پایان سال اسناد مناقصه منتشر خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام اینکه پیمانکار این پروژ در خردادماه سال آینده شروع بکار خواهد کرد، گفت: مشکل منابع نداریم و قول می دهم تا پایان آبان ماه سال آینده این پروژه به پایان خواهد رسید.

رضوانی ادامه داد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای اسکله رورو هزینه شده و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای کامل شدن آن نیاز است.

با واردات دام زنده موافقت نشد

وی از ۱۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سالجاری در بندر امیرآباد خبر داد و افزود: ۱۲۱ درصد نسبت به اهداف مان در سرمایه گذاری رشد داشتیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های مذکور در ساخت مخازن سیلو، مخازن روغن خوراکی و کارخانه فرآوری چوب هزینه شده است، گفت: بدنبال راه اندازی کشتارگاه دام و صادرات گوشت گرم در داخل بندر هستیم و در این راستا مذاکراتی با بخش خصوصی صورت گرفته است.

رضوانی با بیان اینکه صادرات دام زنده از بندر ممنوع است، اضافه کرد: بعلت وجود دامداری های متعدد در اطراف بندر و امکان ورود بیماری های دامی، با وردات دام از طریق بندر موافقت نشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت فولادسازان امیرآباد با ۳۰۰ میلیارد سرمایه گذاری به مدت یک سال و نیم تعطیل بوده است از راه اندازی مجدد این کارخانه خبر داد و یادآور شد: درگذشته ۷ میلیون تن فولاد وارد بندر امیرآباد می شد که در حال حاضر به ۲۰۰ هزار تن در سال کاهش یافت که این مساله ناشی از توانمندی صنعتگران داخلی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام اینکه ۴۱۰ تن فضای سرپوشیده برای ذخیره گندم داریم، گفت: از این میزان،  ۲۰۰ هزارتن سیلو و ۲۰۰ هزارتن انبار است.

رضوانی از وجود ۴۵ هزارتن مخازن ذخیره روغن خوراکی خبر داد و افزود: بعد از گندم بیشترین کشتی هایی که در بندر پهلو می گیرند حامل روغن خوراکی هستند.

وی به ۳ میلیون و ۲۱۰ تن واردات اشاره کرد و یادآور شد: ۴۳۴ هزارتن صادرات از بندر صورت گرفت که شاهد رشد ۱۹ درصدی بودیم و بیشترین محصولات؛ سیمان، گچ، شیرآلات، سرامیک و کاشی بودند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.