عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مهدی تاج به دنبال انتخاب یک مربی توانمند برای تیم ملی است، گفت: هیچ موقع فدراسیون اینقدر به وزارت ورزش نزدیک نبوده است.

طالقانی: فدراسیون فوتبال هیچ وقت انقدر به وزارت نزدیک نبوده است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مجمع روز گذشته فدراسیون فوتبال در حالی روز گذشته برگزار شد که اعضای بازنشسته هیأت رئیسه کماکان به کار خود ادامه خواهند داد و قرار نیست از سمت خود کنار بروند. عبدالکاظم طالقانی یکی از اعضای بازنشسته هیأت رئیسه  درباره برگزاری مجمع و ادامه کار افراد بازنشسته توضیحاتی داد و تاکید کرد که فدراسیون فوتبال هیچ موقع اینقدر به وزارت ورزش نزدیک نبوده است!

شاید مهمترین اتفاق مجمع روز گذشته غیبت علی کفاشیان بود؟ آیا استعفای آقای کفاشیان از هیأت رئیسه قطعی است و یا ممکن است مجدداً به کار خود بازگردد؟

- عبدالکاظم طالقانی: ظاهراً آقای کفاشیان به دلخواه خودش استعفا کرده است. او از قبل گفته بود که نمی‌تواند به کارش ادامه بدهد. کسی هم که خودش استعفا می‌دهد، معمولاً به این معنا است که نمی‌خواهد به کارش ادامه بدهد.

* چرا در مجمع درباره جانشین آقای کفاشیان بحثی صورت نگرفت؟

- انتخاب جانشین وی بر عهده رئیس فدراسیون است و مهدی تاج در این خصوص تصمیمگیری می‌کند.

* یکی از مصوبات جلسه روز گذشته تشکیل سازمان اقتصادی فوتبال بود. ساز و کار این سازمان دقیقاً به چه شکل است؟

- سعی و تلاش ما این است که از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم تا مشکلات مالی برطرف شود. در آئین نامه این سازمان همه چیز تعیین شده است. بنده در جریان جزئیات این سازمان نیستم ولی با پیشنهاد آقای تاج رئیس این سازمان انتخاب خواهد شد.

* آیا فعالیت سازمان اقتصادی با فعالیت کمیته بازاریابی موازی کاری نمی‌شود؟

- کمیته بازاریابی با سازمان اقتصادی یکی خواهد شد. نباید فعالیت جداگانه ای صورت بگیرد.

* این روزها فوتبال ایران با مشکلات زیادی مثل مسائل مالی، نداشتن حق پخش مناسب، توهین و درگیری در ورزشگاه و مواردی از این دست مواجه است. چرا اعضای مجمع کاری به این مسائل نداشتند و آن را بررسی نکردند؟

- مشکل اصلی فوتبال ما مالی است که باید حل شود. روز گذشته درباره حق پخش صحبت شد. ما محصولی داریم که باید هزینه‌هایش را بدهند. درباره بحث درگیری‌ها هم باید بگویم یک مقدار از اتفاقات داخل ورزشگاه به خود جامعه بر می‌گردد که مراکز فرهنگ‌سازی باید به آن ورود کنند.

* در مجمع روز گذشته شرایط طوری بود که گویا هم وزیر ورزش راضی است و هم رئیس فدراسیون. اینکه گفته می‌شود فدراسیون با استعفای کفاشیان و اصفهانیان با وزارت تعامل و زد و بند کرده است را تأیید می‌کنید؟

- تعامل که همیشه کار صحیحی است! باید با متولی ورزش که وزارتخانه است تعامل داشته باشیم تا از ظرفیت کشور برای تقویت و بهینه سازی ورزش استفاده شود. اما اینکه آقای اصفهانیان از کمیته داوران استعفا داده است، ارتباطی با تعامل ندارد. این تعامل قبلاً هم بوده ولی فدراسیون هیچ موقع اینقدر به وزارت نزدیک نبوده است. البته گاهی اوقات اختلاف نظرهایی هم هست ولی باعث نشده تا مشکلی ایجاد شود.

* صحبت‌های آقای اصفهانیان به گونه‌ای بود که گویا بر خلاف میل شخصی اش از کمیته داوران استعفا کرده.

- به این موضوع خود آقای اصفهانیان می‌تواند بهتر جواب بدهد.

* یکی از ابهامات مجمع میزان بودجه سال آینده فدراسیون بود؟ آیا این بودجه ۹۷ میلیارد تومان است؟

- اطلاعی از این موضوع ندارم. اعداد در ذهنم نیست! باید از خزانه دار فدراسیون سوال کنید.

* آیا دستمزد سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال هم در این بودجه پیش بینی شده است؟

- نمی دانم. این سوال را باید از خزانه دار فدراسیون بپرسید!

* وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم ملی به کجا رسید؟

- بعد از مجمع جلسه‌ای برای تعیین سرمربی تیم ملی نداشتیم. اجازه بدهید آقای تاج با فراغ بال سرمربی را انتخاب و مقدمات حضورش در ایران را فراهم کند.

* مذاکره با گزینه یا گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی تا کجا پیش رفته است؟

- رئیس فدراسیون دارد کارش را پیش می‌برد. با شناختی که از آقای تاج دارم ایشان یک مربی لایق و توانمند را برای تیم ملی انتخاب خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.