رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران و عراق طی سال‌های گذشته با مسئله تروریسم مواجه بوده‌اند، گفت: بسیار خوشحالیم در روزهای سخت در کنار مردم و کشور عراق بودیم.

روحانی: در روزهای سخت کنار مردم عراق بودیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که صبح امروز (دوشنبه) به عراق سفر کرده بود، در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور عراق اظهار داشت: از دولت عراق برای مهمان نوازی از هیئت ایرانی در مدت سه روز اقامتی که در این کشور داریم، تشکر می‌کنم.

وی گفت: احساس ما در عراق احساس حضور در وطن خودمان است. رابطه دو کشور مربوط به هزاران سال گذشته می‌شود. این اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی چیزی نیست که هیچگاه از آن فاصله بگیریم و همواره علاقمند به استحکام این روابط هستیم.

روحانی با بیان اینکه امروز گفتگوی بسیار خوبی با رئیس جمهور عراق داشتم و در تمام این مذاکرات نقطه اختلافی را ندیدم، افزود: رابطه میان ایران و عراق به نفع دو ملت است و ما اجازه نمی‌دهیم این منافع مشترک در هیچ شرایطی از مسیر مثبت خود دور شود.

رئیس جمهور بیان کرد: در تمام حوزه‌ها، زمینه‌های لازم برای همکاری میان دو طرف وجود دارد. تجارت و سرمایه گذاری، ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک، بازارچه‌های مرزی، گردشگری از جمله زائران دو کشور، انرژی، برق، گاز، نفت، بانک و روابط مالی و بانکی، خدمات فنی و مهندسی، جاده‌ها، راه آهن، راه‌های آبی، اروندرود، مسائل محیط زیستی، سیاسی، منطقه‌ای و بین المللی.

وی گفت: هر دو کشور در سال‌های گذشته با مسئله تروریسم مواجه بوده‌اند و امروز بسیار خوشحالیم که در روزهای سخت در کنار ملت و ارتش عراق بودیم.

روحانی تصریح کرد: ما کشور عراق را در منطقه، در جهان اسلام و در میان کشورهای عرب، کشور مهمی می‌دانیم و این کشور می‌تواند نقش بسیاری را در منطقه و در روابط میان کشورهای منطقه داشته باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: ما می‌خواهیم با عراق دو کشور بسیار نزدیک و متحد باشیم. نه آنکه متحد باشیم علیه دیگری، بلکه متحد باشیم تا دیگر کشورهای منطقه را هم به خود جذب کنیم.

وی افزود: برای ما ثبات، امنیت و دموکراسی در عراق بسیار اهمیت دارد و می‌دانیم عراق امن و آباد موجب ثبات و امنیت کل منطقه خواهد شد.

روحانی در پایان با بیان اینکه بار دیگر از مردم عراق تشکر می‌کنم بابت مهمان‌نوازی آنها نسبت به ایرانیان به ویژه در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: ما برای این سفر اهمیت بسیاری قائل هستیم و از مقامات عراقی و از جناب آقای رئیس جمهور عراق تشکر می‌کنیم و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه علایق دو طرف در زمینه‌های مختلف باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.