مدیرعامل قطار شهری مشهدمقدس گفت: خط ۲ قطار شهری مشهد در سال ۹۸ تکمیل نهایی می‌شود.

خط ۲ قطار شهری مشهد در سال ۹۸ تکمیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشست خبری عملکرد شرکت قطار شهری مشهد اظهار داشت: در حال رفع نواقص خط ۲ قطار شهری مشهدمقدس هستیم و البته از همان ابتدای بهره‌برداری از این خط، تمامی نکات لازم به ویژه در زمینه تامین امنیت مسافران فراهم شده بود.

مدیرعامل قطار شهری مشهد بیان کرد: بسیاری از امور مربوط به قطار شهری مشهد در سال‌های ۹۵ و ۹۶ صورت گرفت و در سال ۹۷ نیز فعالیت‌های متعددی در دستور کار قرار داشت.

کیامرز عنوان کرد: تا تابستان ۹۸ ایستگاه شریعتی تا پیروزی وارد مدار مسافرگیری می‌شود و ایستگاه الندشت و کوهسنگی به عنوان ایستگاه گذری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برنامه‌ریزی شده خط ۲ در سال ۹۸ به صورت صددرصد تکمیل شود.

مدیرعامل قطار شهری مشهد عنوان کرد:  برای تکمیل مسیر خط ۲ به ۳۰ میلیون یورو نیاز است؛ میزان وابستگی تجهیزات امروز ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ارزی کل خط ۲ معادل ۲۷۸ میلیون یورو است، از این مبلغ ۱۴۱ میلیون یورو تا سال ۹۵ هزینه گردید و خط راه‌اندازی شد؛ در حال حاضر ۳۰ میلیون یورو این مبلغ باقی مانده که صرف تجهیزات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل‌ترین سیستم سیگنالینگ کشور را مشهد دارد و ایمنی قطار در حد ایمنی هواپیمایی است اظهار داشت: در حال حاضر تمام پله‌های برقی از مسیر طبرسی تا شریعتی نصب شده و ۱۴ آسانسور در مدار آورده شده است.

کیامرز عنوان کرد: منابع ارز دولتی شامل ما نمی‌شود اما توانستیم در موضوعاتی با دولت به تفاهم برسیم و در این راستا از سامانه نیما استفاده شد.

وی افزود: تجهیزاتی برای ایستگاه شریعتی تا شهید کاوه داریم که باید تا پایان فرودین ماه وارد کنیم؛ ۷۰ واگن تحویل شرکت بهره‌برداری شده و ۳۰ واگن باقی مانده که صددردصد مونتاژ شده و تمام این واگن‌ها تا نیمه اردیبشهت ماه به مشهد می‌رسد.

کیامرز با اشاره به اینکه با ظرفیت ۷۰ واگن در خط ۲ قطارشهری با هدوی ۵ دقیقه مسافرگیری می‌کنیم خاطرنشان کرد: چنانچه ۳۰ واگن نیز به مشهد برسد، با دورنمای ۳۰ ساله کار را برای مشهد به پیش برده‌ایم و دغدغه‌ای در این خصوص برای آیندگان وجود ندارد.

وی گفت: ۷۰ درصد واگن‌های خط ۲ چینی است، با این حال باید گفت واگن‌سازی تهران به دستاوردهای خوبی دست یافته‌اند، هم‌اکنون واگن‌های تولیدی، تولید ملی است، گرچه هنوز به صددرصد در این زمینه نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.