مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از آمادگی این استان برای میزبانی از زائران و گردشگران نوروزی خبرداد.

خراسان رضوی آماده میزبانی از زائران و گردشگران نوروزی

به گزارش قدس آنلاین ابوالفضل مکرمی فر دبیرستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: کمیته های ۱۲ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی برای پذیرایی و میزبانی از زائران و گردشگران خراسان رضوی آمادگی کامل دارند و تاکنون در جلسات مختلف نیازمندی ها و امکانات رفاهی و خدمات مورد نیاز گردشگران و زائران تامین شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته تلاش شده تا امکانات و زیر ساخت های لازم برای توزیع سفر در خراسان رضوی به خوبی تامین شود و برهمین اساس طرح هر شهر یک موزه در دستور کار قرار گرفته و در بیشتر شهرهای استان امکان بازدید از موزه فراهم شده است.
وی ادامه داد: هم چنین درراستای سیاست های  ابلاغی از سوی مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در راستای توزیع سفر در شهرستان های استان ، ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در شهرهای کوچک و به ویژه روستاها دراجرا شده است و تاکنون حدود۴۶ اقدامتگاه بوم گردی در حال بهره برداری است و در بیشتر شهرستان های خراسان رضوی اقامتگاه بوم گردی وجود دارد.
مکرمی فر تاکید کرد: اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر این که موجب توزیع سفر در شهرستان ها خواهد شد، موجب رونق و توسعه اقتصادی مبتنی براقتصاد گردشگری در روستا ها می شود و به نوعی تمرکز زدایی از مشهد نیز صورت می گیرد و موجب ماندگاری زائر در شهرستان های خراسان رضوی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ظرفیت اقامت در خراسان رضوی را ۴۲۰ هزار نفر شب اعلام کرد و گفت: بیشترین ظرفیت اقامتی در بین استان های کشور در خراسان رضوی وجود دارد و با وجود این ظرفیت با کمترین چالش در حوزه اقامت مواجه ایم البته کمپ گردشگری در مشهد و برخی شهرستان های در مسیر مشهد نیز آماده ارائه خدمات به مسافران است و در صورتی که با شرایط اضطراری مواجه شویم از ظرفیت سالن های ورزشی استفاده خواهمی کرد.
مکرمی‌فر با اشاره به برنامه های فرهنگی شهرداری مشهد، گفت: ۲۶ پایگاه راهنمای زائر در مبادی ورودی و مناطق مورد تردد زائران حضور دارند و به راهنمایی زائران می‌پردازند.
وی با بیان این که در روز اول فرودین نیز به رسم میزبانی در مبادی ورودی مشهد از زائران استقبال خواهیم کرد، ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی به زائران ۳ هزار دقیقه برنامه از رادیو زیارت و ۶ هزار دقیقه برنامه ازسیمای خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.
 دبیر اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این که کمیته نظارتی بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مشهد مشخص شده و تا پایان سال از تمام این مجموعه‌ها بازدید خواهد شد، اظهار کرد: حدود ۶۰ بازرس نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری استان را در ایام نوروز انجام خواهند داد و طی این ایام دو نوبت نیز از تاسیسات گردشگری بازدید خواهند کرد.
وی تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم در کمیته های ۱۲ گانه در نظر گرفته شده است و زائران و گردشگران درخراسان رضوی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.