۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 648500

بهارخود انضباطی پلیس خدمتگزار

سردار کاظم تقوی- فرمانده انتظامی خراسان رضوی

این بهار مبارک، فرصت مغتنمی است تا در بستر معنوی که ماه رجب برای ظهور آن ایجاد کرده، بتوانیم با تهذیب نفس و پاکسازی درون، خود را مهیای تغییر و تحولی شگرف و عمیق کنیم.

بهارخود انضباطی پلیس خدمتگزار

 در ایام مبارک ماه رجب که به فرمایش حضرت محمد مصطفی (ص) ماه استغفار امت او و آمرزش و مغفرت است به استقبال بهار طبیعت می رویم تا بار دیگر شاهد شکوفایی عظمت و بزرگی قیوم لایزال باشیم و سالی نو و روزهای خوب و نیکو را در پیش گیریم.

این بهار مبارک، فرصت مغتنمی است تا در بستر معنوی که ماه رجب برای ظهور آن ایجاد کرده بتوانیم با تهذیب نفس و پاکسازی درون، خود را مهیای تغییر و تحولی شگرف و عمیق کنیم.
پلیس خدمتگزار، با عنایت های پدرانه فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مفتخر به عناوین بزرگی چون« مجاهد فی سبیل ا...»، «یار مهربان مردم» و «مظهر اقتدار» شده است خود را موظف به تامین نظم و امنیت کامل روزهای پایانی سال و برقراری امنیت و انضباط در روزهای آغاز بهار کرده است.
کار پلیس در هر مرحله و موقعیتی از روزها و ماه های سال دارای ویژگی های خاص خود است و کارکنان خدوم و زحمتکش در این نیروی خدمتگزار می کوشند به وظایف و ماموریت های متنوع و مختلفی که بر دوش خود دارند به شایستگی و نیکویی عمل کنند.
کارکنان پلیس رضوی نیز در این ایام مبارک با روحیه جهادی و انقلابی به وظایف خود در تامین نظم و امنیت روزهای استقبال از بهار و همچنین پیش گیری از حوادث پایان سال که براساس رسوم قدیمی برپا می شود و البته شکل و ماهیت خود را از دست داده و تهدیدها و خطراتی را برای سلامتی و امنیت شهروندان در پی دارد به خوبی عمل کنند.
آنچه مسلم است این که رویکردهای اجتماعی پلیس در سال های اخیر، روابط، پیوندها، هنجارها و ظرفیت هایی برای خودسازی و بهره مندی از توان همه جانبه در بستر استعدادهای درون سازمانی و توانایی های سرمایه های اجتماعی فراهم آورده است که پلیس را در مسیر خدمتگزاری و انجام موفق و پیروزمندانه ماموریت های محوله به پیش می برد.
در واقع رویکردهای اجتماعی، نفس تازه ای به خدمتگزاران امنیت داده تا با برداشت هایی متفاوت از تجربه های پیشین و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و استفاده از حداکثر توان خود در راه خدمت به جامعه و نیل به اهداف مقدس و عالی که همانا دفاع ارزشمندانه از انقلاب اسلامی، خدمت ایثارگرانه به نظام و برقراری نظم و امنیت است به کار گیرد.
پلیس در این برهه از زمان به پشتوانه اعتماد عمومی که در سایه روزآمدی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های نوین و پیشرفته حاصل شده، مشارکت مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی خود را با یک شبکه بالقوه دسترسی به افراد و بهره گیری از منابع دانشی، به بهترین شکل ممکن به کار گرفته و احساس مسئولیت عمومی و با تسهیم نقش اجتماعی برای تولید، برقراری و پایداری نظم و امنیت را انگیزشی برای تلاش بیشتر خود کرده است.
افکار عمومی با شناختی که از توانمندی و قابلیت های حرفه ای، اخلاقی، معنوی و اقتدار و عزت پلیس به دست آورده اند انتظارات بی شماری از این نیروی خدمتگزار دارند و پلیس نیز به پاس این اعتماد ارزشمند اجتماعی سعی بر آن دارد تا اجتماع پلیس را در چهره پلیس اجتماعی به عزت و محبوبیت و اقتدار واقعی این نیروی خادم قانون و امنیت برساند.
پلیس امروز وظیفه دارد بر اساس رهنمودهای هدایت گرانه فرمانده معظم کل قوا در تراز جمهوری اسلامی ایران، همراه با برداشت هایی که از ظرفیت سرمایه های اجتماعی برای پیشبرد ماموریت های خود به کار می گیرد تعالی و استانداردسازی رفتار کارکنان انتظامی را نیز سرلوحه ماموریت های خود قرار داده و در این عرصه دوره های آموزشی و مهارت آموزی علمی و تخصصی را با مدیریت هوشمندانه در دستور کار خود قرار دهد.
بی شک یکی از اهدافی که پلیس را در نیل به تعالی و رشد و ارتقا و توسعه سوق می دهد «خود انضباطی» کارکنان انتظامی است.
بر این باور مصمم هستیم که رسیدن به این هدف، مدیریت در امور و ماموریت های متنوع و مختلف ناجا را روان و مطمئن به پیش می برد و آن گاه که وجدان فردی بیدار و فرهنگ خودکنترلی در وجود فرد نهادینه شود ماموریت های پلیسی با ضمانت اجرایی بیشتری به سرانجام خواهد رسید.
اگر چه در این مسیر، کاربست رویکردهای اجتماعی با محوریت توجه به نیل به هدف در نوع عمل و رفتار پلیس می تواند قضاوت و ارزیابی یکایک کارکنان نسبت به اهمیت و حساسیت کار و مسئولیت و نقش اجتماعی که در جامعه بر عهده دارد را ارتقا بخشد و با این عزت نفس، خواسته ها، انتظارات و توقعات افکار عمومی برآورده سازد اما اسقبال از بهار با معنویت و قداست ماه مبارک رجب نیز فرصتی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.