دختر من خردسال است و از ساعت ۱۰ دیشب غذا نخورده تا امروز عمل شود اما هنوز وضعیت مشخصی ندارد. نمی‌دانم غذا بخورد یا الان برنامه تغییر و جراحی انجام می‌شود.

لغو عمل‌های جراحی بدون اطلاع‌رسانی قبلی

 پنجشنبه گذشته با پیگیری سوژه مردمی در خصوص انتقال بخش ارتوپدی بیمارستان قائم به بیمارستان امام رضا(ع)، گزارشی با عنوان «بخش ارتوپدی ۵۰ ساله بیمارستان قائم(عج) مشهد تعطیل می‌شود؟» چاپ کردیم که با واکنش‌های متعددی از سوی مخاطبان در خصوص دلایل این اقدام مواجه شدیم. روز گذشته ساعت ۱۱ صبح اما در راستای اجرای این برنامه گویا به طور ناگهانی از انجام اعمال جراحی بیماران در این بخش جلوگیری شد که همین امر موجب سرگردانی جمعی از بیمارانی شد که قرار بود در این روز جراحی شوند. از همین رو گروهی از بیماران برای تعیین وضعیت خود به اتاق مدیر و معاون و دیگر مقامات بیمارستان قائم رفتند که گویا نتیجه چندانی نداشته است.

حرف‌ها و شایعه‌ها

در همین حال با حضور خبرنگار ما در محل مادر میانسالی که پشت در اتاق بخش ارتوپدی سرگردان مانده، در درباره وضعیت بیمارش می‌گوید: دخترم مبتلا به مشکلاتی در لگن خاصره است و قرار بود برای درمان در بیمارستان امام رضا(ع) جراحی شود؛ بنابراین چند هفته‌ای در نوبت جراحی بودیم که پزشک متخصصش اعلام کرد بهتر است این جراحی در بیمارستان قائم(عج) و توسط پزشکان این مرکز درمانی انجام شود. بنابراین مجدد در روزهای اخیر در نوبت جراحی قرار گرفتیم و قرار بود امروز عمل شود که حال می‌گویند باید برویم بیمارستان امام رضا(ع)، نمی‌دانم ماجرا چیست!؟

خانم جوانی نیز که مکرر در رفت وآمد است، بی‌تابانه می‌گوید: دختر من خردسال است و از ساعت ۱۰ دیشب غذا نخورده تا امروز عمل شود اما هنوز وضعیت مشخصی ندارد. نمی‌دانم غذا بخورد یا الان برنامه تغییر و جراحی انجام می‌شود. مرد میانسالی هم که ته لهجه‌ای دارد، می‌گوید: مادرم را دیروز عمل کردند و حالا باید پزشکش برای ویزیت بیاید اما چون برنامه کاریش مشخص نیست مادرم اینجا بلاتکلیف مانده است. مردی جوان که همانند بقیه تکلیفش مشخص نیست، می‌گوید: قرار شده از سال آینده تمام مراجعان برای خدمات ارتوپدی به بیمارستان امام رضا(ع) بروند اما تا آخر امسال بقیه همین جا عمل می‌شوند.

تلاش‌های بی‌ثمر

جمعیت بیماران و همراهانشان همچنان منتظرند تا نتیجه رفت و آمد بیمارانی که برای گفت‌وگو با مقامات در تقلا هستند؛ مشخص شود. به این ترتیب با آمدن نمایندگان بیماران، در اتاق بخش ارتوپدی نیز گشوده می‌شود. مرد میانسالی که به دنبال مشخص شدن وضعیت جراحی فرزندش است رو به پزشکی می‌گوید: به من می‌گویند خودتان را سپربلا نکنید، همه وسایل بخش ارتوپدی را از اینجا برده‌اند و همین حالا اگر به بیمارستان امام رضا(ع) بروید بیمارتان را عمل می‌کنند. جراحی پسرم اضطراری است باید زود اقدام شود. مرد دیگری هم تأکید می‌کند: من می‌خواهم دکتر خودمان بیمار را جراحی کند ما از گرگان نیامده‌ایم که اینجا در یک بیمارستان و یک دکتر دیگر جراحی کند!

مردی هم می‌افزاید: وقتی دکترها خودشان وضعیت مشخصی ندارند چطور ما به بیمارستان دیگری برویم؟

زنی هم زمزمه کنان می‌گوید: این دیگر چه وضعیتی است هم غصه دارو، دکتر و جراحی عزیزت را داشته باشی هم سرگردان باشی!!

اطلاع رسانی شفاهی

هرچه زمان می‌گذرد به تعداد افراد ناخشنود افزوده می‌شود و زمزمه‌ها و نجواها نیز بلندتر می‌شود به طوری که یکی از پزشکان دیگر بخش‌ها ناگزیر می‌شود با چند همکار و مسئول دربیمارستان امام رضا(ع) تماس بگیرد که گویا او هم نتیجه‌ای نمی‌گیرد.

این در حالی است که بنابر شنیده‌ها گرچه به طور شفاهی پزشکان و مدیران بخش ارتوپدی در روزهای اخیر شنیده‌اند که قرار است تا بیست و پنجم این ماه بخش ارتوپدی تعطیل شود اما هیچ گونه نامه رسمی به این بخش ارسال نشده است از همین رو تا ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه همین هفته روند پذیرش بیماران این بخش عادی بوده و انجام شده که با اعلام اجرای ضربتی انتقال در روز گذشته بیماران پذیرفته شده بلاتکلیف می‌مانند.

یکی از پزشکان این بخش که بیشترین مراجعه کننده را دارد برای حل مقطعی این قضیه توصیه می‌کند؛ بیمارانی که قرار جراحی آن‌ها لغو شده، شماره تلفن خود را به منشی بخش بدهند تا در صورت مشخص شدن تکلیف جراحی‌ها اطلاع دهند. به هر روی با گذشت چند ساعت سرگردانی سرانجام بیماران متفرق شدند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.