عربستان سعودی قصد دارد صادرات نفت خام خود را در آوریل به زیر ۷ میلیون بشکه در روز برساند، در حالی که تولید خود را کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز نگه میدارد.

عربستان صادرات نفت خام را در آوریل هم کاهش می‌دهد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عربستان سعودی قصد دارد صادرات نفت خام خود را در آوریل به زیر ۷ میلیون بشکه در روز برساند، در حالی که تولید خود را کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز نگه میدارد. عربستان به دنبال برطرف کردن عرضه اضافی نفت به بازار و حمایت از قیمت نفت است. 

شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان برای آوریل ۶۳۵ هزار بشکه در روز کمتر از سفارش مشتریان تولید می کند. این سفارشات توسط پالایشگاه ها و مشتریان نفت خام عربستان داده شده است . 

یکی از مقامات عربستان گفت:« علیرغم تقاضای بسیار بالای مشتریان بین المللی به میزان بیش از ۷.۵ میلیون بشکه در روز، کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز برایشان اختصاص داده شده است». وی اضافه کرد صادرات عربستان در مارس کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز خواهد بود .  

در سال جاری کاهش تولید اوپک و متحدانش از قیمت نفت حمایت کرد. تحریم‌های آمریکا بر صنعت های نفت ایران و ونزوئلا هم عرضه نفت را محدود کرد. این دو کشور عضو اوپک هستند . 

شاخص نفت برنت در روز دوشنبه بالاتر از بشکه ای ۶۶ دلار رفت. نظرات خالد الفالح، وزیر نفت عربستان در این مورد که کاهش تولید اوپک تا قبل از ژوین پایان نمی یابد و گزارش هایی مبنی بر کاهش فعالیت حفاری آمریکا به بالا رفتن قیمت نفت کمک کرد . 

این مقام عربستان گفت:« سهم تولید نفت آرامکو در آوریل ۶۳۵ هزار بشکه در روز کمتر از درخواست مشتریان است. با این کار تولید نفت عربستان در آوریل کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود». وی اضافه کرد که این مقدار از ۱۰.۳۱۱ میلیون بشکه ای که عربستان طبق توافق اوپک می تواند تولید کند هم کمتر است . 

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت در دسامبر توافق کردند عرضه نفت را ۱.۲ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه برای شش ماه پایین بیاورند . 

عربستان بیش از حد به توافق اوپک پایبند بوده و از سایر تولیدکنندگان هم انتظار دارد همینقدر سطح تولیدشان را پایین بیاورند . 

وزیر نفت عربستان گفت که تولید نفت این کشور در مارس ۹.۸ میلیون بشکه در روز بوده و قصد دارد در آوریل هم همین مقدار تولید داشته باشد . 

تولید نفت عربستان در فوریه به ۱۰.۱۳۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که از ۱۰.۲۴ میلیون بشکه ژانویه کمتر بود . 

طبق اطلاعات آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت خام عربستان به بازار آمریکا در هفته های گذشته کند شده است، در حالی که تقاضای نفت خام آسیا هم در سه ماهه دوم سال به خاطر مسائل مربوط به تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ها کاهش می یابد . 

عربستان قصد دارد پالایشگاه یانبوی خود را به مدت یک ماه از اوایل مارس به خاطر تعمیرات ببندند . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.