۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 648557

یکی از اخبار ثابت مربوط به خصوصی سازی در کشور، مربوط به واگذاری دو تیم فوتبال تهرانی می شود که بالاخره پس از سال ها، قرار است سال ۹۸ قیمت گذاری این دو باشگاه از سوی هیات واگذاری انجام شود.

قیمت‌گذاری سرخابی‌ها به ۹۸ موکول شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران بزرگ بودن حجم دولت است به گونه‌ای که علاوه بر حوزه‌های مختلف که زیر چتر دولت بوده و با استفاده از منابع بیت المال در حال فعالیت هستند، ورزش کشور نیز رنگ و بوی دولتی دارد و سالانه بودجه‌های کلانی به حوزه فوتبال، به عنوان پیش قراول ورزش کشور اختصاص داده می‌شود.

در این میان با توجه به انتقادات فراوانی که به موضوع هزینه‌بر بودن فوتبال برای دولت مطرح می‌شود، طی سال‌های اخیر بحث واگذاری دو تیم بزرگ تهرانی به صورت جدی مطرح شد تا جایی که در سال ۹۴ حتی جلسات مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس برگزار شد اما بی نتیجه ماند و این دو باشگاه با مصوبه دولت تبدیل به «مجموعه فرهنگی» شده و از لیست واگذاری‌ها خارج شدند.

طی ماه‌های اخیر و پس از مصوبه هیأت دولت، بحث واگذاری دو تیم تهرانی دوباره مطرح شد؛ طبق آنچه که متولیان سازمان خصوصی سازی می‌گویند وزیر ورزش و جوانان تاکید زیادی بر واگذاری این دو تیم دارد.

در همین راستا؛ سازمان خصوصی سازی اسم دو تیم فوتبال تهرانی را در لیست واگذاری‌های دولت در سال ۹۷ افزود و طی هفته گذشته با حضور کارشناسان رسمی گزارش قیمت گذاری را مطابق با آئین نامه، تهیه کرد.

مرحله بعدی به هیأت واگذاری که ریاست آن را وزیر امور اقتصادی و دارایی برعهده دارد، مربوط می‌شود که باید با بررسی گزارش قیمت گذاری، در رابطه با نرخ پایه و شرایط واگذاری به جمع بندی برسد و تصمیم نهایی را اتخاذ و در قالب مصوبه اعلام کند.

با این حال طی ۳ جلسه‌ای که هیأت واگذاری داشته است، بحثی در خصوص قیمت گذاری پرسپولیس و استقلال مطرح نشده است.

بنا به گفته میرعلی اشرف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی، امسال دیگر هیأت واگذاری جلسه‌ای تشکیل نخواهد داد و بعد از تعطیلات نوروز قیمت‌گذاری‌ها انجام خواهد شد. البته چون هفت ماه است که هیأت واگذاری قیمتی را تصویب نکرده، حدود ۴۰ تا ۵۰ مصوبه قیمت در نوبت تصمیم گیری قرار دارد.

۲۹ بهمن ماه امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش و جوانان را مکلف به واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸ کردند.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در این باره، گفته بود: سال‌هاست که واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پیوست‌های بودجه وجود دارد اما به دلیل آنکه عملیاتی نشده است، ما آن را در تبصره‌های بودجه به صورت مشخص‌تر آورده ایم. تمام باشگاه‌های ما غیردولتی هستند و صرفاً دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند که آنها هم باید واگذار شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.